قزوین رتبه اول کشور را در تولید چهار محصول دارد


قزوین رتبه اول کشور را در تولید چهار محصول دارد

قزوین - ایرنا - مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین گفت: استان در تولید مواد شوینده، شیشه های دارویی، زغال اخته و پرورش مرغ اجداد تخم گذار رتبه اول کشور را دارد.

مرتضی علیخانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این استان در حوزه تولیدات صنعتی و کشاورزی ظرفیت های بسیاری برای سرمایه گذاری دارد که باید مورد توجه مسئولان و دستگاه های متولی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: استان قزوین به علت قرارگیری در گذرگاه شمال به جنوب و شرق به غرب و همچنین استقرار راه آهن تهران - قزوین - رشت جایگاه بسیار مطلوبی در حوزه فعالیت های اقتصادی داشته و همواره مورد توجه سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

علیخانی به پرورش دام و طیور در استان قزوین اشاره کرد و گفت: هزار و ۷۲۰ واحد پرورش دام و طیور در استان قزوین در حال بهره برداری هستند که از این میان هزار و ۱۷۰ واحد پرورش دام سنگین و ۵۵۰ واحد را پرورش طیور تشکیل داده و سالانه ۴۹۵ هزار تن شیر را روانه بازار می‌کنند.

مدیرکل دفتر جذب و جمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین با بیان اینکه استان قزوین یک درصد مساحت کشور را دارد، اظهار داشت: سه هزار هکتار کشت زراعی در استان وجود دارد که سالانه سه میلیون و ۴۸۰ هزار تن محصولات از قبیل گندم، جو، چغندر قند، ذرت و حبوبات را تولید می کنند.

علیخانی همچنین به وجود ۷۱ هزار هکتار باغ در استان قزوین اشاره کرد و گفت: سالانه بیش از ۵۴۰ هزار تن محصولات باغی از قبیل زیتون، پسته، فندوق، انگور، گردو و انواع میوه در استان تولید می شود که نیاز استان و سپس کشور را تامین می کند.

وی به وجود سه هزار و ۹۴۹ واحد صنعتی در استان قزوین اشاره کرد و یادآور شد: این واحدهای صنعتی در ۱۵ شهرک و مجتمع صنعتی فعال هستند و روی هم رفته ۲۹۰ محصول صنعتی تولید می کنند.

۹۹۲۵ * ۶۱۰۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)