اجتماع بزرگ مساجد و هیئت‌های مذهبی در سالروز شهادت امام صادق(ع) برگزار می‌شود


اجتماع بزرگ مساجد و هیئت‌های مذهبی در سالروز شهادت امام صادق(ع) برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام تهرانی با اعلام اجتماع بزرگ مساجد و هیئت‌های مذهبی مرکز شهر تهران، در سالروز شهادت امام صادق(ع)، گفت: میزان استقبال از این اجتماع همه‌ساله افزایش یافته و اکنون ده‌ها هیئت و مسجد تهران در آن حضور دارند.

حجت ‌الاسلام والمسلمین «علی تهرانی» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه انقلاب اسلامی زمینه ساز جلسات مذهبی و قرآنی در کشور شده است، اظهار کرد: برخلاف برخی ادعاها و غرض ورزی عده ای مبنی بر کاهش استقبال مردم از فعالیت های دینی و فرهنگی در کشور، شواهد و قرائن نشان دهنده رشد این فعالیت ها و میزان استقبال مردم از آنها شده است.

مسئول اجتماع صادقیون در مرکز تهران افزود: اگر میزان استقبال مردم از برنامه های دینی و فرهنگی گسترش نیافته باشد، چرا هر سال تعداد هیات های مذهبی تازه تاسیس در کشور بیشتر می شود؟ طبق اظهارنظر سازمان تبلیغات اسلامی همه ساله عده زیادی به دنبال ثبت هیت های مذهبی در سراسر ایران هستند.

وی ادامه داد: رشد روزافزون حضور نوجوانان و جوانان در برنامه های اعتکاف در مساجد و استقبال بی نظیر مردم ایران و جهان از پیاده روی اربعین حسینی(ع)، تنها نمونه هایی از رشد معنویت و دینی داری در جامعه است، هرچند شاید این موضوع در رفتار بیرونی و نمادهای رفتاری برخی از افراد متجلی نشده باشد.

تهرانی تاکید کرد: رشد چندبرابری مراسم سوگواری در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت امام جعفر صادق(ع) طی سالیان اخیر، اگر با حضور مردم همراه نمی شد، مطمئنا تداوم نمی یافت. مسئولان و تصمیم گیران فرهنگی کشور نباید دچار خطای محاسباتی شوند و فکر کنند اگر نوع پوشش نسل جوان نسبت به گذشته تغییر یافته است این به معنای تغییر باورهای دینی مردم است.

وی در ادامه با اشاره به گسترش مجالس سوگواری و روضه در ایام شهادت امام جفر صادق(ع) در کشور، یادآور شد: الحمدالله این اتفاق مبارک با برپایی اجتماعات صادقیون در نقاط مختلف کشور همراه شده و موجب تعظیم شعائر و نمود یافتن باورهای دینی مردم در عرصه اجتماع است.

مسئول اجتماع صادقیون در مرکز تهران با بیان اینکه اجتماع بزرگ مساجد و هیت های مذهبی مرکز شهر تهران، شنبه، هشتم تیرماه در سالروز شهادت امام صادق(ع) در میدان بهارستان برپا می شود، خاطرنشان کرد: همه ساله میزان استقبال مردم از این برنامه افزایش می یابد به طوری که اکنون ده‌ها مسجد و هیت مذهبی مهم شهر تهران در این اجتماع بزرگ شرکت می کنند.

یادآور می شود، اجتماع بزرگ مساجد و هیت های مذهبی مرکز شهر تهران در سالروز شهادت امام صادق(ع) از سال 1382 تاکنون در میدان بهارستان، ابتدای خیابان جمهوری اسلامی برپا می شود.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه