کشف انبارهای احتکار کالا ‌در زنجان‌


رکنا: رئیس پلیس آگاهی استان زنجان از کشف انبارهای احتکار کالا با همکاری ماموران مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس در زنجان خبر داد و گفت: در این راستا در چند روز گذشته کشف برنج، مواد شوینده و سیگار احتکار شده در استان زنجان انجام شده است.

به گزارش رکنا، سرهنگ جعفر رحمتی، اظهار داشت: ماموران مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی به همراهی بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت در سطح شهر زنجان موفق به کشف مقدار 30 تن برنج به ارزش تقریبی 600 میلیارد ریال، بیش از 120 قلم مواد شوینده به ارزش تقریبی 300 میلیون ریال و سایر لوازم بهداشتی به ارزش 19 میلیون ریال شده‌اند.
وی افزود: در این بازرسی‌ها 2 هزار و 568 باکس سیگار با مارک‌های مختلف به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال کشف شده است.
سرهنگ جعفر رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان، اظهار داشت: ماموران مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی به همراهی بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت در سطح شهر زنجان موفق به کشف مقدار 30 تن برنج به ارزش تقریبی 600 میلیارد ریال، بیش از 120 قلم مواد شوینده به ارزش تقریبی 300 میلیون ریال و سایر لوازم بهداشتی به ارزش 19 میلیون ریال شده‌اند.
وی افزود: در این بازرسی‌ها 2 هزار و 568 باکس سیگار با مارک‌های مختلف به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال کشف شده است.
سرقت در زنجان
رئیس پلیس آگاهی استان زنجان با بیان اینکه در طول هفته جاری بیش از 30 فقره سرقت داخل خودرو کشف شده است و تعدادی نیز در این خصوص دستگیر شده‌اند، افزود: از جمله کشفیات دیگر هفته جاری دستگیری سارقی بومی بوده است که 10 فقره سرقت خودرو توسط وی صورت گرفته است.
وی بیان کرد: رویکرد سرقت او به این صورت بوده است که خودروهای پراید را پس از سرقت به روستاهای اطراف زنجان منتقل کرده و تنها اسکلت خودرو را بر جای می‌گذشت و تمام لوازم و ملزومات خودروها را باز می‌کرد.
وی با اشاره به اینکه آمار سرقت پراید نسبت به سایر خودروها به علت سهل‌الوصول بودن آنها بیشتر است، افزود: توصیه این است که از اقدامات بازدارنده ترکیبی استفاده شود و تنها به داشتن دزدگیر بسنده نشود و حتما از قفل پدال و قفل فرمان استفاده شود, همچنین خودرها را پس از پارک کردن جهت رفتن به کوه و باغ در جاده‌های اصلی رها نکنند و فیوزهایی تعبیه شده در زیر کاپوت را خارج کنند چرا که انجام تمام این اقدامات منجر به عدم موفقیت سارق در بازکردن خودرو می‌شود.
سرهنگ رحمتی با بیان اینکه به علت باز شدن راحت درب خودرو پراید، لازم است که از قرار دادن اموالی همچون دستگاه پخش و سایر لوازم گران قیمت در درون خودرو اجتناب شود، گفت: زیرا باز کردن درب خودرو براحتی و حتی بدون احتیاج به ابزار خاص و تنها با فشار دست امکان پذیر است.
وی از دستگیری 3 سارق غیر بومی داخل منزل خبر داد و افزود: این افراد منازل زنجان را معمولا با پلاک‌های مجعول مورد دستبرد قرار می‌دادند.
وی گفت: درخواست ما از شهروندان این است که اموال و لوازم ذی قیمت و سهل‌الوصول خود همانند وجه نقد، زیور الات، فرش‌های دستبافت کوچک را حتما در جای امن قرار دهند به ویژه زیور الات خود را در گاوصندوق معتبر یا به شکل توزیع شده را در جاهای مختلف منزل نگهداری کنند تا امکان دسترسی راحت سارق به آنها فراهم نباشد.
رئیس پلیس آگاهی استان زنجان با بیان اینکه سارق وقت چندانی جهت پرداختن به سرقت ندارد و در عرض 5 تا 10 دقیقه اقدام به سرقت می‌کند، افزود: اگر پراکندگی و توزیع اشیا در خانه صورت گیرد این فرصت سرقت از سارقین سلب می‌شود.
رحمتی عنوان کرد: لازم است که منازل از لحاظ فیزیکی غنا بخشی شوند و از حصارهای محکم، دزدگیر و پایش‌های تصویری استفاده شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ با تو خودمونیم من ته دیوونگیم من