بلغارستان 0 - ایران 3 | درخانه هم حریف تیم دوم و جوان ایران نشدند / صدرنشینی را از برزیل پس گرفتیم + جدول


بلغارستان 0 - ایران 3 | درخانه هم حریف تیم دوم و جوان ایران نشدند / صدرنشینی را از برزیل پس گرفتیم + جدول

تیم ملی والیبال ایران با ترکیب ذخیره های خود هم به آسانی بلغارها را در خانه شان شکست داد. ایران در فصل جاری پیش از این موفق به شکست تیم‌های ملی ایتالیا، چین، آلمان، آرژانتین، ژاپن، کانادا، لهستان، روسیه، پرتغال، صربستان و استرالیا شده بود و نتیجه را تنها به تیم‌های برزیل و فرانسه واگذار کرد. آخرین دیدار تشریفاتی ایران در دور مقدماتی فردا مقابل...

تیم ملی والیبال ایران در چهاردهمین مسابقه خود در رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ توانست بلغارستان را در خاک این کشور شکست دهد و صدرنشینی را از برزیل پس بگیرد.

به گزارش تابناک ورزشی، تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه خود از هفته پنجم لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ بدون استفاده از چهره های اصلی از ساعت ۲۲:۱۰ در بلغارستان به مصاف تیم ملی این کشور رفت که در نهایت با درخشش بازیکنان جوان و ذخیره، با نتیجه قاطع ۳ بر صفر و با امتیاز‌های ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۲۱ حریف را مغلوب انگیزه و شادابی اش کرد. این نتیجه شیرین یک پیروزی بزرگ برای کولاکوویچ سرمربی تیم ملی نیز بود که غیر از استراحت به مهره های خسته و فیکس، نسل آینده والیبال ایران را هم تست کرد.

در این مسابقه کولاکوویچ از ترکیب جواد کریمی، پوریا یلی، مسعود غلامی، علی اصغر مجرد، محمدجواد معنوی‌نژاد، فرهاد قائمی و محمدرضا موذن استفاده کرد.

بلغارستان 0 - ایران 3 | درخانه هم حریف تیم دوم و جوان ایران نشدند / صدرنشینی را از برزیل پس گرفتیم + جدول

ست اول

نخستین امتیاز ست اول را میزبان کسب کرد و در ادامه موفق شد دو امتیاز پیاپی دیگر کسب کند. اولین امتیاز ایران نیز توسط یلی به دست آمد (1-3). تیم ملی سپس روند خوبی در پیش گرفت و بازی را در امتیاز چهارم به تساوی کشاند. لحظاتی بعد بلغارها امتیاز هشتم را کسب کردند تا زمان استراحت فنی اول فرا برسد (8-5). دقایق پس از وقت استراحت فنی نیز با برتری بلغارستان همراه بود (7-10). پس از آن تیم ملی توانست اختلاف را به اندازه یک امتیاز کاهش دهد (12-13) و بعد از آن هم، بلافاصله بازی به تساوی رسید. دو تیم امتیازات را به صورت نوبتی کسب می‌کردند تا آنکه بلغارستان توانست امتیاز شانزدهم را به دست بیاورد تا دو تیم برای وقت استراحت فنی دوم به کنار زمین بروند (15-16). لحظاتی بعد و پس از یک رالی طولانی و جذاب تیم ملی موفق به کسب امتیاز و در اختیار گرفتن برتری شد (17-16). بازی پایاپای دو تیم کماکان ادامه داشت (19-19). کمی بعد تیم ملی به وسیله یلی توانست اختلاف را به دو امتیاز افزایش دهد (23-21) تا مربی بلغارستان تقاضای وقت استراحت کند. پس از آنکه بلغارها اختلاف را به حداقل رساندند (24-23) کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کرد که پس از آن بازیکن بلغارستان سرویس خود را روانه تور کرد تا امتیاز آخر برای ایران به دست بیاید و تیم ملی ست نخست را 25-23 برنده شود.

ست دوم

در ابتدای ست دوم سرویس فرهاد قائمی به اوت رفت تا امتیاز اول این ست برای میزبان ثبت شود. در ادامه، به واسطه اشتباه معنوی‌نژاد برتری بلغارستان به دو امتیاز افزایش یافت (2-4). با عملکرد بهتر بلند قامتان کشورمان بازی در امتیاز پنجم برابر شد. همانند ست اول، بلغارستان موفق شد زودتر از ایران به امتیاز هشتم برسد و وقت استراحت فنی اول از راه رسید (7-8). یک تک دفاع جانانه از معنوی‌نژاد برتری در امتیازات را برای تیم ملی به ارمغان آورد (9-8). کمی بعد، بازی برای بازبینی ویدیویی یک صحنه مشکوک به درخواست ایران، بازی چند دقیق متوقف شد که در نهایت داور دستور تکرار سرویس را داد. پس از آن، بلغارستان موفق شد برتری را مجدا به دست بیاورد (11-12). در رسیدن به امتیاز شانزدهم و وقت استراحت فنی دوم، سرویس زیبای قائمی به کمک تیم ملی کشورمان آمد (16-15). در ادامه، بازبینی ویدیویی موجب شد برتری تیم ملی به دو امتیاز برسد و بلافاصله پس از دفاع قدرتمندانه یلی نتیجه را 18-15 به نفع ایران کرد. افزایش اختلاف توسط تیم ملی ادامه یافت (19-15) تا بلغارستان تقاضای وقت استراحت کند. بلافاصله پس از آن بلغارستان موفق شد دو امتیاز پیاپی کسب کند. با فرود سرویس بازیکن بلغار به خارج از محدوده زمین ایران به کسب پیروزی در ست دوم نزدیک شد (22-19). زمانی که بازی 23-21 به نفع قرمزپوشان کشورمان دنبال می‌شد، کولاکوویچ تقاضای وقت استراحت کرد. بلغارستان اختلاف را به یک امتیاز رساند (24-23) تا کادر فنی ایران باز هم درخواست وقت استراحت کند. پس از آن بود که بازیکنان کشورمان امتیاز آخر را به نفع خود ثبت کردند تا ست دوم 25-23 به نفع تیم ملی تمام شود.

بلغارستان 0 - ایران 3 | درخانه هم حریف تیم دوم و جوان ایران نشدند / صدرنشینی را از برزیل پس گرفتیم + جدول

ست سوم

در ست سوم ایران موفق شد توسط علی اصغر مجرد امتیاز نخست را کسب کند. تیم ملی در ادامه عملکرد خوبی از خود نشان داد و توانست نبض بازی را در دست بگیرد (4-2). بلغارستان در ادامه به واسطه حمایت هواداران به خود آمد و موفق شد برتری را پس بگیرد (6-7). همانند دو ست قبلی، این بلفارستان بود که توانست به امتیاز هشتم برد و زمان استراحت فنی اول را فعال کند (7-8). بغارها در دقایق بعدی نمایش بسیار بهتری از خود نشان دادند و برتری خود را با سه امتیاز اختلاف (9-12) تثبیت نمودند تا کولاکوویچ وادار به تقاضای وقت استراحت شود. عملکرد بهتر بلغارها تداوم داشت (10-14). تیم ملی در ادامه نتوانست فرم مورد نظر خود را به دست بیاورد و وقت استراحت فنی دوم در حالی فرا رسید که بلغارستان 16-13 از ایران پیش افتاده بود. بلافاصله پس از آن تیم ملی دو امتیاز پیاپی کسب کرد تا بلغارها احساس خطر کنند و وقت استراحت بگیرند. پس از آن بازی با روند ثابتی جریان داشت (17-18). در ادامه، نمایش درخشان موذن و آبشار قدرتمندانه یلی برابری در امتیاز نوزدهم را به همراه داشت. در این لحظه بود که معنوی‌نژاد پس از زدن سرویس مصدوم شد و از بازی بیرون رفت. دفاع علی اصغر مجرد بالاخره برتری را برای کشورمان به ارمغان آورد (21-20) تا بلغارها درخواست وقت استراحت کنند. امتیاز آخر ست سوم با اشتباه بلغارستان به دست آمد تا تیم ملی والیبال ایران 25-21 ست سوم را از آن خود کند و برنده این دیدار لقب بگیرد.

تیم ملی والیبال ایران پیش از این موفق به شکست تیم‌های ملی ایتالیا، چین، آلمان، آرژانتین، ژاپن، کانادا، لهستان، روسیه، پرتغال، صربستان و استرالیا شده و نتیجه را به تیم‌های برزیل و فرانسه واگذار کرده بود. شاگردان ایگور کولاکوویچ یک‌شنبه از ساعت ۱۸:۳۰ در آخرین بازی مرحله مقدماتی خود به مصاف آمریکا خواهند رفت.

بلغارستان 0 - ایران 3 | درخانه هم حریف تیم دوم و جوان ایران نشدند / صدرنشینی را از برزیل پس گرفتیم + جدول

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟