شمالی در جنوب کشور


معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرهای یاسوج و سی سخت این روزها میزبان مسافران و گردشگران زیادی از سراسر کشور هستند.

‌به گزارش ایسنا، سید محمد کاظم نظری در بازدید از پارک اسکان و آبشار یاسوج افزود: شهرهای یاسوج و سی سخت به دلیل داشتن آب و هوای مطلوب و مناسب این روزها میزبان تعداد زیادی از گردشگرانی از سراسر کشور به ویژه استان‌های جنوب کشور هستند.

وی با بیان اینکه ظرفیت کمپ اسکان در پارک مهرورزی یاسوج ۱۰۰ خانوار است، اظهار کرد: شبانه حجم انبوهی از مسافران خارج از این مجموعه مستقر می‌شوند در حالی که بیش از چند هزار خانوار می‌توانند در این پارک اسکان پیدا کنند.

شمالی در جنوب کشور

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در حال حاضر کمبود مکان‌های اسکان در یاسوج وجود ندارد بلکه پراکندگی مکان‌هایی که مسافران در آنها اسکان پیدا می‌کنند زیاد است، خاطرنشان کرد: تأمین امکانات برای همه این مکان‌ها که شبانه روزی باشند مشکل است و تلاش می‌شود که مسافران در چند نقطه متمرکز و ساماندهی شوند.

نظری با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های اسکان در مناطق هدف اجرایی می‌شود، تصریح کرد: با تحقق ایجاد زیرساخت‌های تخصصی اسکان، اسکان و شب مانی مسافر در مناطقی مانند آبشار یاسوج ممنوع خواهد شد.

وی ادامه داد: در پارک اسکان یاسوج امکاناتی از جمله ۷۰ سکوی نشیمن و ۳۰ آلاچیق دیده شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حجم بالای مسافر در شهر یاسوج به نسبت سایر شهرهای استان عنوان کرد: بکارگیری حداکثری امکانات برای رفاه حال گردشگران و مسافران ضروری است.

نظری پراکندگی مکان‌های اسکان را عاملی برای سختی تأمین تجهیز و امنیت کامل عنوان و بیان کرد: بکارگیری مکان‌های تخصصی مانند پارک اسکان و ظرفیت‌هایی از این قبیل، امکان خدمات دهی بهتر به گردشگران را میسر می‌کند.

وی تاکید کرد: با تحقق توسعه زیرساختی مکان‌هایی مانند آبشار یاسوج بر اساس مصوبات قانونی به مناطق گردشگری اسکان ممنوع تبدیل می‌شوند.

اسکان بیش از ۴۰۰ هزار نفر طی تعطیلات عید فطر در یاسوج

همچنین شاهرخ کناری، فرماندار شهرستان بویراحمد با بیان اینکه بیشترین ظرفیت گردشگری در شهرستان بویراحمد است، گفت: در تعطیلات عید فطر امسال ۴۰۰ هزار گردشگر در شهر یاسوج اقامت داشتند.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات جوابگوی توسعه زیرساخت‌های گردشگری نیست، افزود: در بسیاری از شهرهای گردشگرپذیر کشور بخش خصوصی در این زمینه سرمایه گذاری می‌کند.

کناری با اشاره به اینکه در استان دو پروژه به بخش خصوصی واگذار شد، گفت: یکی از این پروژه‌ها تله کابین یاسوج است که از سال ۹۵ تا کنون به نتیجه نرسیده است.

فرماندار شهرستان بویراحمد، اعتبار گردشگری شهرستان بویراحمد را سالانه یک میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: این میزان اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این شهرستان کافی نیست.

کناری با بیان اینکه ۴۲ هزار متر مربع به فضای سبز شهر یاسوج اضافه شد، ادامه داد: با اضافه شدن این میزان فضای سبز نسبت به سال‌های گذشته فضای بیشتری برای گردشگران و شهروندان مهیا شده است.

وی در خصوص ترافیک در ورودی آبشار یاسوج عنوان کرد: برای رفع این معضل اسکان شبانه در آبشار ممنوع خواهد شد. برای پارکینگ خودروها در آبشار یاسوج منابع طبیعی زمینی در اختیار شهرداری برای ساخت پارکینگ قرار داده است و می‌طلبد شهرداری در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

شمالی در جنوب کشور

جاذبه‌های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در بهار و تابستان میزبان گردشگران

محمود باقری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید گفت: وجود بیش از ۳۰۰ مکان گردشگری و تفریحی سبب شده تا هرساله به خصوص تعطیلات بهار و تابستان شاهد خیل عظیم گردشگران در این استان باشیم.

وی افزود: حمایت از بخش خصوصی توسعه زیرساخت‌های گردشگری را هموارتر می‌کند. نگاه کارشناسی به گردشگری، خروجی‌های مناسبی برای رشد و توسعه زیرساخت‌های استان دارد.

باقری ایجاد انگیزه در بخش خصوصی را از ضروریات توسعه زیرساخت‌های گردشگری عنوان و اظهار کرد: گردشگری به عنوان یک صنعت است و باید اقتصاد این حوزه از جمله اشتغالزایی و درآمدزایی در استان توجه شود و اجازه اسکان در پارک‌ها و میادین و بلوارها به مسافران و گردشگران داده نشود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ضرورت نگاه تخصصی به اسکان مسافرین، تصریح کرد: در همین راستا ظرفیت‌هایی در استان شکل گرفته است.

وی ایجاد پارک اسکان، هتل‌ها، اقامتگاه‌های بوم گردی و ظرفیت‌های هتلینگ را از جمله ظرفیت‌های تکمیل شده و یا در حال ساخت حوزه اسکان و اقامت گردشگر دانست.

مدیرکل میراث فرهنگی استان به پارک اسکان یاسوج اشاره و اضافه کرد: این پارک با تجهیز در حوزه زیرساختی با ۱۰۰ آلاچیق و سکو در اختیار گردشگران قرار گرفته است.

شمالی در جنوب کشور

شهرداری و میراث فرهنگی از حضور گردشگران در یاسوج عایدی نداشتند

نستهن مقدم، شهردار یاسوج نیز با بیان اینکه زیرساخت‌هایی از قبل در مکان‌های گردشگری در یاسوج آماده شد، گفت: قرار نیست از مصالح بتنی بیشتری در آبشار یاسوج استفاده کنیم چرا که باید هویت و ماهیت آبشار که همان آب و خاک و باغات است حفظ شود.

وی در خصوص اسکان شبانه در آبشار یاسوج نیز افزود: باید اسکان شبانه در این آبشار تعیین تکلیف و به یک تفرجگاه موقتی تبدیل شود. شهرداری و میراث فرهنگی از حضور گردشگران در یاسوج هیچ گونه عایدی مالی و نقدی نداشتند.

مقدم اظهار کرد: قرار نیست پارک ما به زیرانداز و حصیر گردشگر تبدیل شود که اگر گردشگر را از چمن‌ها و پارک‌ها به بیرون هدایت کردیم فوراً سوژه برای نقد از سوی صدا و سیما باشد. به عنوان مثال در کلان شهرها به محض اینکه کسی پا را از جدول به سمت چمن بگذارد با سوت اخطار از حضور بر روی چمن منع می‌شود.

شهردار یاسوج با اشاره به اینکه یکی از زیرساخت‌های اصلی برای جذب گردشگر احداث هتل است، اضافه کرد: در دو سمت حاشیه پل رودخانه بشار تا پل مختار ظرفیت ایجاد ۱۰ هتل وجود دارد و قطعاً هم این هتل‌ها باید از مسافر پر شود اما زمانی که گردشگر از مناظر طبیعی یاسوج، سایه و آب سرد آبشار استفاده کرد و لذت برد دیگر ترجیح می‌دهد به هتل نرود.

یک مسافر از شهر اهواز که با خانواده در پارک اسکان حضور داشت نیز گفت: پارک اسکان یاسوج امنیت دارد و امکانات خوبی از جمله آلاچیق، سرویس بهداشتی و حمام و وسایل بازی فراهم شده است.

شمالی در جنوب کشور

شمالی در جنوب کشور

مرتضی اکبری از مسافران و گردشگران گیلانی حاضر در آبشار یاسوج که با خانواده در این آبشار اسکان داشت، گفت: جاذبه‌های طبیعی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد بخصوص یاسوج و سی سخت از نظر آب و هوا، طبیعت و امکانات همچون شمال کشور و حتی از گیلان هم بهتر است.

وی افزود: در واقع شهرهای یاسوج و سی سخت شمالی در جنوب کشور هستند.

یک مسافر و گردشگر بوشهری نیز گفت: یک باب نمازخانه در آبشار یاسوج کافی نیست و مسئولان در این زمینه اقدامی مؤثر انجام دهند و تدبیری اندیشیده شود که هنگام نماز اذان در محوطه آبشار پخش شود.

شمالی در جنوب کشور

شمالی در جنوب کشور

شمالی در جنوب کشور

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...