تا مشخص نشدن زمان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، طالبان آتش بس اعلام نمی کند.


تا مشخص نشدن زمان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، طالبان آتش بس اعلام نمی کند.

رکنا: یک رسانه آمریکایی مطلع به منابع طالبان خبر داد، تا زمانی که جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان مشخص نشود این گروه با اعلام آتش‌بس موافقت نخواهد کرد.

دور تازه گفت‌وگوهای طالبان و آمریکا روز گذشته در حالی در قطر آغاز شد که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در سفر اخیرش با ابراز امیداری گفته بود: پیش از اول سپتامبر سال جاری بر روی برقراری صلح در افغانستان توافق شود.

در دور هفتم گفت‌وگوها، مانند ادوار گذشته، تمرکز بر روی خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان و تضمین طالبان برای عدم استفاده از خاک افغانستان توسط گروه‌های تروریستی به منظور حمله به دیگر کشورها است.

«زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان نیز پیش از این تصریح کرده بود که واشنگتن در پی یک توافق جامع در افغانستان است که شامل تضمین مبارزه با تروریسم، خروج نیروهای آمریکایی، آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی (طالبان و دولت) و همچنین و آتش‌بس باشد.

خلیلزاد همچنین تاکید کرد، تا زمانی که بر روی همه این محورها توافق نشود هیچ توافقی صورت نگرفته است.

یک عضو ارشد طالبان که خواسته نامش فاش نشود به «آسوشیتدپرس» گفت: تا وقتی که جدول زمانی خروج نظامیان خارجی از افغانستان تعیین نشود طالبان با آتش‌بس موافقت نخواهد کرد زیرا اگر واشنگتن به وعده‌های خود عمل نکند بازگشتن طالبان به میدان جنگ و حفظ دستاوردهای کنونی دشوار است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403