تالیف کتاب «نقش تدبیر معیشت در اقتصاد مقاومتی از منظر قرآن» ازسوی طلبه کهگیلویه و بویراحمدی


تالیف کتاب «نقش تدبیر معیشت در اقتصاد مقاومتی از منظر قرآن» ازسوی طلبه کهگیلویه و بویراحمدی

گروه سیاست و اقتصاد ـ مؤلف کتاب نقش تدبیر معیشت در اقتصاد مقاومتی از منظر قرآن با اشاره به مشکلات پیش‌روی نویسندگان کتب دینی و مذهبی، گفت: متولیان نهادهای قرآنی هیچ حمایتی نمی‌کنند.

تالیف کتاب «نقش تدبیر معیشت در اقتصاد مقاومتی از منظر قرآن» ازسوی طلبه کهگیلویه و بویراحمدی

حجت‌الاسلام کمال فتاح‌زاده، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر بویراحمد در گفت‌وگو با ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اهمیت مسائل اقتصادی و معیشتی در زندگی افراد، اظهار کرد: نامگذاری این سال‌های اخیر با عنوان اقتصاد مقاومتی ازسوی مقام معظم رهبری، تصمیم بر این گرفتم کتاب نقش تدبیر معیشت در اقتصاد مقاومتی از منظر قرآن را به نگارش درآورم، ضمن اینکه مسئله اقتصاد، کسب و معاش از ابتدائی و ضروری‌ترین مسائلی است که همواره با زندگی نوع بشر همراه بوده و قسمت عمده حیات انسانی را تشکیل می‌دهد.
وی در ادامه افزود: یکی از راه‌های عبور مقطع حساس و سرنوشت‌ساز کنونی، جدی‌ گرفتن اقتصاد مقاومتی است که لازمه تحقق آن اقتصاد سالم است.

وجه تسمیه کتاب مذکور
معاونت تعلیم و تربیت سپاه شهرستان بویراحمد عنوان کرد: در این کتاب سعی شد که ضروری‌ترین مباحث از جمله جایگاه تدبیر در درآمد و جایگاه تدبیر در مصارف و جایگاه تدبیر در پس انداز و اقتصادمقاومتی از منظر قرآن بررسی شود.
حجت‌الاسلام فتاح‌زاده با بیان اینکه در این کتاب بایدها و نبایدهای الگوی مصرف و برنامه‌ها و راهکارهای مورد تاکید قرآن کریم آورده شده است، خاطرنشان کرد: با تکیه بر این تعالیم انسان می‌تواند تدابیر زندگی سالم دنیوی و اخروی داشته باشد و جامعه ما هم در مقابل تمام تحریم‌ها سربلند بیرون آید.
این مدرس درس فقه و اصول در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کمتر نویسنده‌ای به اقتصاد مقاومتی از دیدگاه قرآن پرداخته بود، ابرازکرد: همین عدم تکیه به آیات قرآن و برنامه‌های قرآنی، باعث شد که جوامع در منجلاب بروند و امروزه با هزاران مشکل اقتصادی در جوامع بشری روبرو شویم.

مشکلات پیش‌روی نویسندگان
وی مهم‌ترین مشکلات پیش‌روی مؤلفان مذهبی و دینی را عدم حمایت از سوی نهادهای مرتبط قرآنی دانست و افزود: عدم وجود منابع و تفاسیر قوی در سطح کتابخانه‌های استان از دیگر مشکلات پیش‌روی مؤلفان است، ضمن اینکه بنده مجبور بودم هر هفته یا دو هفته یکبار به قم یا تهران سفر کنم تا از منابع و کتب آنها استفاده کنم.
این طلبه فعال مسائل مذهبی استان کهگیلویه و بویراحمد افزایش هزینه کاغذ را از دیگر مسائل نویسندگان برشمرد و اضافه کرد: همین موضوع انگیزه را از نویسندگان گرفته است.
حجت‌الاسلام فتاح‌زاده خاطرنشان کرد: تالیف این کتاب قریب ۱۸ ماه طول کشید و امسال با تیراژ ۱۰۰۰ جلد در ۱۶۰ صفحه توسط انتشارات رزا به چاپ اول رسید.

مقالات قرآنی نویسنده جوان هم‌استانی
یادآور می‌شود، مقاله عوامل فراموشی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و مقاله تاملی برحق زمامداری زنان با تاکید بر آیه ۲۲۸ سوره بقره و مبانی قرآنی حکومت اسلامی و حق تعیین سرنوشت و مقاله پژوهشی در خیارات غیرقابل اسقاط با تکیه بر آموزه‌های دینی و ...از دیگر تالیفات این طلبه پاسدار هم استانی است.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام