دهیاری های مناطق بحرانی گیلانغرب به دستگاه دمنده اطفاء حریق مجهز شدند


دهیاری های مناطق بحرانی گیلانغرب به دستگاه دمنده اطفاء حریق مجهز شدند

قصرشیرین- ایرنا- معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری گیلانغرب گفت: 25 دستگاه دمنده اطفاء حریق بین دهیاری های این شهرستان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید رضا بابایی روز یکشنبه در نشست دهیاران نقاط بحرانی گیلانغرب در زمینه وقوع احتمالی آتش سوزی، افزود: با پیگیری های صورت گرفته تعداد ۲۵ دستگاه دمنده اطفاء حریق برای ۲۵ روستای واقع در محدوده منابع طبیعی بحران زا خریداری و تحویل دهیاران این روستاها شد تا در مواقع لزوم در هر نقطه ای که حریق اتفاق افتاد بتوان در کمترین زمان ممکن آن را مهار کرد.

وی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴ مورد آتش سوزی در مراتع مشجر و سه مورد در اراضی کشاورزی این شهرستان روی داده است.
معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار گیلانغرب گفت: در سه ماه گذشته در بخش مراتع مشجر ۹۰ هکتار و در مزارع گندم نیز ۱۰۶ هکتار طعمه حریق شده که ۲برابر کل آمار آتش سوزی های سال گذشته است.

وی همچنین از افزایش ۲ برابری تعداد دیده بان ها با بکارگیری ۳۰ دیده بان در مناطق طبیعی بحران زای این شهرستان خبر داد.

شهرستان گیلانغرب با ۲۰۵ هزار هکتار منابع طبیعی دومین شهرستان وسیع استان پس از کرمانشاه است که درختان و گونه های کمیاب دارویی و خوراکی را نظیر بلوط، بنه، زالزالک، کیکم، ارژن، بادام وآلبالوی وحشی و… را در خود جای داده است.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار تن جمعیت دارد.

۳۰۱۲/‏۳۰۳۳/‏۷۳۹۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان