تاثیرات عبید بر طنز شفاهی با حضور محمد جعفری‌ بررسی می‌شود


تاثیرات عبید بر طنز شفاهی با حضور محمد جعفری‌ بررسی می‌شود

محمد جعفری‌ قنواتی در بیست‌ و یکمین نشست از مجموعه درس‌ گفتارهایی درباره‌ عبید زاکانی به بررسی تاثیرات عبید بر طنز شفاهی و به‌ویژه لطیفه […] نوشته تاثیرات عبید بر طنز شفاهی با حضور محمد جعفری‌ بررسی می‌شود اولین بار در پایگاه خبری شیرین طنز. پدیدار شد.

محمد جعفری‌ قنواتی در بیست‌ و یکمین نشست از مجموعه درس‌ گفتارهایی درباره‌ عبید زاکانی به بررسی تاثیرات عبید بر طنز شفاهی و به‌ویژه لطیفه می‌پردازد.

تاثیرات عبید بر طنز شفاهی بررسی می‌شود

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهر کتاب، یکی از موضوعات مهم در ادب عامه، تعامل ادب شفاهی و کتبی است. گاه پیش می‌آید که از برخی روایت‌های شفاهی چند روایت کتبی در منابع مختلف آمده است.

این‌که روایت داستانی مشترک در این دو حوزه چه شباهت‌ها و چه تفاوت‌هایی با هم دارند و روایت‌های شفاهی با کدام یک از روایت‌های کتبی قرابت بیشتری دارد، از مسائلی است که در این بررسی‌ها باید مشخص شود.

این موضوع در همه‌ انواع داستانی رایج است و مصداق‌هایی از آن را در ادب حماسی و پهلوانی، تعلیمی و غنایی می‌توان نشان داد. اما در لطیفه‌ها بنا به علت‌های مختلف این موضوع رواج بیشتری دارد.

بیست‌ویکمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ عبید زاکانی در روز چهارشنبه ۱۲تیر ساعت ۱۶:۳۰ با عنوان «لطایف عبید و ادبیات شفاهی» دارد که با حضور محمد جعفری‌ قنواتی (پژوهشگر فرهنگ عامه) در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سرگرمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه