پیکر شهید تنگستانی پس از 31 سال به وطن بازگشت


پیکر شهید تنگستانی  پس از 31 سال به وطن بازگشت

بوشهر- ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: پیکر شهید غلامرضا سلیمی از شهدای مفقود الاثر تازه تفحص شده شهرستان تنگستان پس از 31 سال انتظار به وطن بازگشت.

حجت‌الاسلام ابراهیم تشکری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شهیدسلیمی فرزند درویش، متولد ۱۳۴۷ در روستای سالم آباد از توابع بخش ساحلی تنگستان استان بوشهر است که در سال ۱۳۶۷ در جریان تک دشمن بعثی به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه زبیدات ماند و در شمار شهدای مفقودالاثر قرار گرفت.

وی بیان کرد: پیکر این شهید والامقام پس از گذشت ۳۱ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جست و جوی مفقودان، تفحص و از طریق وسایل شخصی همراه پیکر، شناسایی شد.

تشکری اظهار داشت: آئین استقبال از پیکر این شهید ساعت ۱۸ امروز به همراه خانواده شهید و مسئولان در پاویون فرودگاه بوشهر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین دوشنبه شب پس از نماز مغرب و عشا از ساعت ۲۱ تا ۲۲:۳۰ برنامه وداع با شهید در مرکز استان برگزار و تشییع آن نیز ساعت ۷:۳۰ صبح روز سه شنبه از بسیج مرکزی تا انتهای خیابان توحید در شهر بوشهر انجام می‌شود و سپس به زادگاه خود در بخش دلوار منتقل خواهد شد.

تشکری افزود: همچنین سه شنبه شب مراسم وداع با شهید در روستای سالم آباد برگزار و عصر روز چهارشنبه مراسم خاکسپاری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: امروزه هر چه در وادی فرهنگ ایثار، شهادت، عزت و سربلندی داریم مدیون رهبری‌های امام راحل، خون پاک شهدا و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و مجاهدان فی سبیل الله است.

امام جمعه دلوار گفت: بازگشت بازگشت پیکر شهید سلیمی بعد از ۳۱ سال به وطن و به زادگاهش حامل پیام ارزشمندی است.

حجت الاسلام علی زاهددوست افزود: همه باید وظیفه خود را نسبت به شهدا ادا کنند.

فرماندار تنگستان گفت: امنیت، آسایش و آرامش امروز خود را مدیون شهدا هستیم و این موضوع مسئولیت ما را نسبت به شهدا بیشتر می‌کند.

عبدالحسن رفیعی پور ادامه داد: همه نهادها باید تلاش خود را بکار گیرند تا مراسم استقبال و تشییع از پیکر شهید سلیمی بخوبی انجام شود.

وی تاکید کرد: با توجه به گرمای هوا باید برای مراسم تشییع زمانی در نظر گرفته شود که حضور حداکثری مردم را شاهد باشیم.

معاون فرهنگی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر نیز با اشاره به تشکیل دو ستاد برای برگزاری مراسم استقبال و تشییع از پیکر شهید سلیمی گفت: ستادهای تصمیم گیری در مرکز استان و اجرایی در شهرستان تشکیل شود.

غلامرضا جمالی افزود: مردم استان بوشهر به شهدا علاقمند هستند و گرمای هوا تأثیری بر حضور آنها نخواهد داشت.

۷۲۰۸/‏۶۰۴۷/‏۶۰۴۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول