علی بختیار: مردم شرایط اقتصادی و معیشتی خوبی ندارند


عضو فراکسیون امید مجلس تاکیدکرد: یکی از دلایل عدم اطمینان مردم از مجلس و کارگزاران نظام این است که برخی افراد که البته تعداد آن‌ها بسیار کم است از سمت‌ها، شغل‌ها و مسئولیت‌هایی که داشتند سوءاستفاده کردند و یا به حقوق بیت‌المال دست‌اندازی کردند؛ بنابراین این موارد موجب کاهش اعتماد عمومی مردم نسبت به کارگزاران نظام شده است.

علی بختیار: مردم شرایط اقتصادی و معیشتی خوبی ندارند

علی بختیار نماینده گلپایگان و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارسینه، در خصوص سطح مشارکت مردم در انتخابات مجلس یازدهم، گفت: واقعیت این است که امروز مردم شرایط اقتصادی و معیشتی خوبی ندارند. گاهی هم مردم گله دارند و شاهد تضعیف اعتماد عمومی مردم و سرمایه اجتماعی هستیم.

او ادامه داد: اداره کشور از سوی کارگزاران نظام، بسیار سخت شده است. ما به سمت تعامل با دنیا حرکت کردیم و در این راستا با دنیا مذاکره کردیم تا چالش‌های بین‌المللی را مرتفع کنیم. اما متاسفانه آمریکایی‌ها برای ما چالش درست کردند. درحال‌حاضر کشور به سمت ثبات و مدیریت‌کردن این شرایط پیش می‌رود تا دولت، مجلس و کارگزاران نظام که در این جهت کار می‌کنند بتوانند مجددا سطح رضایت‌مندی را بالا ببرند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: رضایت‌مندی نسبی در بین مردم ایجاد شده بود و جریان کشور به سمت تولید، اشتغال، کار و... پیش می‌رفت، اما چالشی برای کشور ایجاد شد که مانع ادامه این روند شد. البته در این شرایط سخت معمولا تجربه جمهوری اسلامی نشان داده که همه گروه‌های سیاسی و مجلس و دولت و... منسجم می‌شوند و کار را جلو می‌برند که در این چند ماه گذشته چنین اتفاقی افتاده است.

بختیار با بیان اینکه سطح مشارکت مردم برای حضور در انتخابات مجلس یازدهم در حال افزایش است، گفت: به نظر می‌رسد با توجه به جریانی که در حال حاضر پیش می‌رود، ما روزبه‌روز می‌بینیم که سطح مشارکت سیاسی مردم در حال افزایش است. مردم، کشور و مملکتشان را دوست دارند. ما بهترین مردم را داریم و می‌توان گفت: حضور مردم در همه عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و... مثال‌زدنی است. هیچ‌جای دنیا مردمی به این خونگرمی نداریم که پای منافع ملی کشورشان بایستند.

او تاکید کرد: باوجود اینکه سخت‌ترین چالش‌های بین‌المللی و فشار‌های سنگین از سوی دول غربی به ایران وارد می‌شود و آمریکایی‌ها بد عهدی کردند، اما شاهد مشارکت گسترده مردمی در انتخابات مجلس یازدهم خواهیم بود. مردم باید حتما پای صندوق‌های رای بیایند و مشارکت کنند و درواقع به مسئولانی که خوب کار کردند رای دهند و افرادی که خوب کار نکردند را حذف کنند و افرادی دیگر جایگزین کنند.

این عضو فراکسیون امید گفت: مجلس آینده می‌تواند نقطه‌عطفی باشد تا گرفتاری‌ها و چالش‌هایی که داریم را در مجلس آتی حل کنیم و هرچه میزان مشارکت مردم بالاتر رود، سطح اقتدار کشور و سطح حل مسائل کشور بالا می‌رود.

وی در خصوص راهکار حضور گسترده مردم در عرصه انتخابات، تاکید کرد: یکی از دلایل عدم اطمینان مردم از مجلس و کارگزاران نظام این است که برخی افراد که البته تعداد آن‌ها بسیار کم است از سمت‌ها، شغل‌ها و مسئولیت‌هایی که داشتند سوءاستفاده کردند و یا به حقوق بیت‌المال دست‌اندازی کردند؛ بنابراین این موارد موجب کاهش اعتماد عمومی مردم نسبت به کارگزاران نظام شده است.


او گفت: اگر مسئولین به جای اینکه از جایگاهشان در جهت حل مشکلات و معضلات مردم، توسعه و آبادانی کشور استفاده کنند، در جهت منافع شخصی خود استفاده کردند، باعث خدشه‌دارکردن اعتماد عمومی می‌شود. باید اعتماد عمومی را افزایش داد.
این نماینده مجلس تاکیدکرد: قوه قضائیه باید با افرادی که به حقوق بیت‌المال دست‌اندازی کردند، برخورد کند. البته در این جهت رئیس قوه قضائیه در این روز‌ها اقدامات بسیار خوبی را شروع کردند و تحولات بسیار خوبی را بنیان گذاشته‌اند و سامان دادند و جلو می‌برند. از یک طرف یکی از نقاط قوت کار این است که همه این اقدامات را با درمیان‌گذاشتن با مردم جلو می‌برند و یک همگرایی‌ای را در این زمینه ایجاد کرده است که می‌تواند آسیبی که طی سال‌های گذشته به اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی وارد شد را جبران کند.

بختیار گفت: مردم در انتخابات آینده حتما حضور فعال و جدی خواهند داشت. البته که مردم با کسی شوخی و تعارف ندارند و هرکسی که از جایگاهش سوءاستفاده کرده است را حتما حذف خواهند کرد و این معنای دموکراسی است. مردم حتما نسبت به مسئولانی که کار نکرده باشند و در جهت توسعه و آبادانی اقدامی نکرده‌اند واکنش مناسب نشان می‌دهند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی