مجهزترین پیست اسکیت ایران در اردبیل ساخته می شود


مجهزترین پیست اسکیت ایران در اردبیل ساخته می شود

اردبیل - ایرنا - رئیس فدراسیون اسکیت کشور گفت: مجهزترین و استانداردترین پیست اسکیت سرپوشیده ایران و غرب آسیا در اردبیل ساخته می شود.

بهمن محمد رضایی روز یکشنبه در حاشیه برگزاری مجمع سالانه هیأت اسکیت استان اردبیل در گفت وگو با ایرنا، با بیان اینکه این پیست اسکیت در مجتمع تفریحی و گردشگری شورابیل اردبیل در حال احداث است، افزود: این پیست اسکیت ۲۰۰ متر طول دارد و فاز نخست آن هم اکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به اینکه این پیست اسکیت در زمینی به مساحت ۱.۵‬ هکتار در حال ساخت است، اظهار داشت: فاز نخست این پیست اسکیت که عملیات اجرایی آن چند سال است آغاز شده و امیدواریم با تأمین اعتبار مورد نیاز در دولت تدیبر و امید به بهره داری برسد.

وی با بیان اینکه در فاز دوم این پیست ساختمان اداری و خوابگاه نیز ساخته خواهد شد، اضافه کرد: با بهره برداری از آن رشته ورزشی مفرح اسکیت نه تنها در منطقه بلکه در کشور توسعه خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه اسکیت ایران هم اکنون در دنیا در رتبه پانزدهم قرار دارد و در آسیا جزو پنج تیم برتر است، افزود: رئیس فدراسیون کشور هم نایب رئیس کنفدراسیون آسیا است که نشانگر جایگاه ایران در رشته ورزشی اسکیت است.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمارها بیش از ۳۰ هزار نفر ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده در این رشته ورزشی در کشور فعالیت می‌کنند که ۵۲ درصد آنها بانوان و مابقی ۴۸ درصد آقایان هستند.

محمد رضایی گفت: رشته ورزشی اسکیت یکی از مدال آورترین رشته‌های ورزشی است، چرا که در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ چین ورزشکاران در پنج رشته اسکیت برد، اسکیت سرعت، اسکیت هاکی، اسکیت نمایشی و اسکیت فری استایل شرکت خواهند کرد.

رئیس فدراسیون اسکیت کشورمان افزود: تیم ملی اسکیت ایران با حمایت کمیته ملی المپیک در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ چین با قدرت حضور خواهد داشت و این فدراسیون تعهد کرده از مجموع ۱۵ طلای توزیعی اسکیت آن مسابقات پنج طلا برای کشورمان کسب کند.

او با اشاره به برنامه‌های فدراسیون در سال جاری اظهار داشت: تیم ملی اسکیت آقایان و بانوان ایران در اولین دوره مسابقات کاپ آسیا که آبان ماه امسال در کشور چین برگزار خواهد شد، نیز شرکت خواهد کرد.

وی با رد این ادعا که امروز اسکیت یک ورزش لاکچری بوده و برای ثروتمندان است، بیان کرد: بیشتر قهرمانان و اعضای تیم ملی ایران از نقاط مختلف و شهرستان‌ها بوده و مردم و ورزشکاران در تمامی استان‌ها و شهرستان‌های دور افتاده کشور در این رشته ورزشی فعالیت می‌کنند.

وی اتحاد و همبستگی را رمز موفقیت هر مجموعه دانست و گفت: تجربه ثابت کرده هر جا وحدت، تعامل، انسجام و همکاری بوده موفقیت‌ها، توسعه و پیشرفت تداوم داشته و رشته ورزشی اسکیت نیز از این قاعده مستثنی نیست.

رئیس هیأت اسکیت استان اردبیل هم در این مجمع گفت: با تکمیل و بهره برداری از پیست اسکیت اردبیل رشته ورزشی اسکیت در استان توسعه و رشد چشمگیری خواهد یافت و اردبیل به جایگاه حقیقی خود در این رشته ورزشی خواهد رسید.

زلیخا فیضی افزود: فعال کردن هیأت شهرستان‌ها، شرکت منظم ورزشکاران در مسابقات کشوری، تشکیل اتاق فکر، ساماندهی مربیان، استعداد یابی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مربیان و داوران و تلاش برای توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله برنامه‌های هیأت ورزشی اسکیت استان در سال جاری است.

۶۱۳۰/‏۶۰۱۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری