توسل به حضرت معصومه (س) برای برآورده شدن حاجات


توسل به حضرت معصومه (س) برای برآورده شدن حاجات

بهترین شیوه توسل به حضرت معصومه (س) برای برآورده شدن حاجات مختلف مانند بچه‌دار شدن، ازدواج کردن و رفع مشکلات و گرفتاری‌ها، خواندن زیارتنامه حضرت معصومه، دو رکعت نماز و طلب حاجت به واسطه توسل به این بانوی بزرگوار، از خداوند بلند مرتبه است.

توسل به حضرت معصومه (س) برای برآورده شدن حاجات

ستاره |
سرویس مذهبی - توسل به حضرت معصومه سلام الله علیها برای برآورده شدن حاجاتی مانند ازدواج کردن، بچه دار شدن، رفع مشکلات و دشواری‌های زندگی ... همانند توسل به خاندان عصمت و طهارت در بسیاری مواقع راهگشا بوده است. شیوه صحیح توسل به حضرت معصومه برای برآورده شدن حاجات را در ادامه بخوانید.


برکات زیارت حضرت معصومه (س)

زیارت حضرت معصومه (س) برای همه شیعیان با برکات الهی فراوان همراه است. در کتب دینی تنها امامزاده‌ای که امامان معصوم ترغیب به زیارتشان کرده‌اند، حضرت معصومه (س) هستند و امام صادق علیه السلام، امام رضا علیه السلام، امام جواد علیه السلام و امام کاظم علیه السلام سفارش به زیارت این بانوی بزرگوار کرده‌اند. به طوری که امام رضا (ع) زیارتنامه و آداب زیارت برای ایشان بیان کرده‌اند و فرمودند:
"مَنْ زارَها فَلَهُ الْجَنَّةُ" کسی که فاطمه معصومه (س) را زیارت کند بهشت برای او خواهد بود.
امام محمد تقی (ع) نیز در این باره فرمودند:
"مَنْ زارَ قَبْرَ عَمَّتی بِقُمَّ فَلَهُ الْجَنَّةُ" کسی که قبر عمه‌ام را در قم زیارت کند، بهشت برای او است.
شیخ حسن قمی در کتاب ارزشمند «تاریخ قم» از امام صادق علیه السّلام نقل کرده که فرمودند:
«اِنَّ زیارتَها تَعادِل الجنَّه» زیارت حضرت معصومه همسنگ بهشت است.
امام رضا (ع) در روایتى دیگر مى‌فرمایند:
هر کس نتواند به زیارت من بیاید، برادرم را در «رى» یا خواهرم را در «قم» زیارت کند که ثواب زیارت مرا در مى‌یابد. (زبدة التصانیف، ج. ۶، ص. ۱۵۹، به نقل از کریمه اهل بیت، ص. ۳)


طریقه توسل به حضرت معصومه (س)

برای توسل به حضرت معصومه (س) بهترین راه زیارت ایشان، خواندن زیارتنامه مخصوص آن حضرت (مفاتیح الجنان صفحه ۷۲۵ ، زیارتنامه حضرت معصومه (س)) و طلب حاجت از این بانوی بزرگوار است.
در منابع معتبر دینی و روایات، نماز خاصّی برای زیارت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ذکر نشده است. امّا می‌توانید یک عمل صالح انجام دهید (مثلاً دو رکعت نماز بخوانید، نذر صلوات و صدقه انجام دهید) و ثواب آن را به ایشان هدیه کنید.
و امّا در مورد نیّت، آن عمل صالح را به قصد تقرّب به خدای متعال انجام دهید و قصد کنید که ثواب آن را به روح مطهّر حضرت معصومه سلام الله علیها هدیه کنید.

توسل به حضرت معصومه (س) برای برآورده شدن حاجات
سخن پایانی

توسل به امامان معصوم و اولیاء خدا در مصیبت‌ها و مشکلات از عادات مسلمانان است و ریشه در آیات قرآن دارد. آیه‌ای که به مسئله توسل اشاره دارد، در سوره مائده آیه ۳۵ آمده است:
"یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ وَابْتَغُواْ إِلَیهِ الْوَسِیلَةَ وَجَاهِدُواْ فِی سَبِیلِهِ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ"
اى کسانى که ایمان آورده‌‏اید، از خداوند پروا کنید و (براى تقرّب) به سوى او (از مقرّبان درگاهش و از عمل‏هاى صالح) وسیله بجویید و در راه او جهاد کنید، شاید رستگار گردید.
بنابراین توسل به نیکان و ائمه مغایرتی با درخواست از خداوند ندارد، بلکه باعث تقرب بیشتر می‌شود. توسل به حضرت معصومه نیز همانند ائمه در برآورده شدن حاجاتی که خیر انسان در آن باشد، بسیار مجرب بوده است. پیشنهاد می‌کنیم به دعای توسل صوتی و pdf نیز در مجله ستاره سری بزنید و از فواید آن بهره‌مند گردید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403