تغییرات تنیس دیویس کاپ از سال 2020


مسابقات تنیس دیویس کاپ از سال 2020 تغییراتی خواهد داشت که مهمترین آن، ادغام دسته‌های یک و 2 آسیا خواهد بود

تغییرات تنیس دیویس کاپ از سال 2020به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ تیم ملی تنیس ایران در مسابقات دسته ۳ دیویس کاپ ۲۰۱۹ ناکام بود و نه تنها موفق به صعود دوباره به دسته ۲ آسیا نشد، بلکه در رده آخر رقابت‌ها نیز جای گرفت.

فرشاد صفتی مدیر تیم‌های ملی تنیس در این میان از تغییرات مسابقات دیویس کاپ از سال آینده خبر می‌دهد که باعث تلفیق دسته یک و ۲ آسیا می‌شود. از طرفی ۱۶ تیم برتر دنیا هم مانند جام جهانی در یک گروه جهانی جای می‌گیرند و با یکدیگر رقابت می‌کنند. تیم‌هایی مثل فرانسه، سوئیس و سایر کشور‌های صاحب تنیس دنیا در این دسته قرار دارند و ژاپن و استرالیا از منطقه آسیا و اقیانوسیه در این دسته قرار می‌گیرند.

از طرفی در بخشنامه مسابقات دیویس کاپ امسال ذکر شده بود که باید جلسه‌ای برای نحوه سقوط تیم‌ها به دسته‌های پایین‌تر گذاشته شود؛ اما احتمال سقوط دو تیم آخر از دسته ۳ به دسته ۴ زیاد است که سنگاپور و ایران چنین شرایطی را دارند و باید سال بعد در دسته ۴ رقابت کنند. با این وجود صفتی تاکید می‌کند شرایطی از نظر رنکینگ جهانی هم وجود دارد که شاید باعث باقی ماندن ایران در دسته ۳ دیویس کاپ آسیا شود. همانطور که پارسال کشور‌های کویت و ویتنام به دسته ۲ صعود کرده بودند؛ اما با توجه به رنکینگ جهانی در همان دسته ۳ باقی ماندند.

مسابقات دسته ۳ دیویس کاپ از هفته پیش با حضور ۸ تیم در دو گروه برگزار شد که ایران با چهار شکست در این رقابت‌ها هشتم شد. شاهین خالدان، ​ حسام یزدی، آرش و کیارش سوری بازیکنان اعزامی ایران به این مسابقات در سنگاپور بودند و سعید احمدوند، هدایت این تیم را برعهده داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ علیراد قسمت