آتش به جان 50 هکتار از گندم زارهای میاندوآب افتاد


آتش به جان 50 هکتار از گندم زارهای میاندوآب افتاد

مهاباد - ایرنا - بخشدار باروق میاندوآب گفت: 50 هکتار از مزارع گندم این بخش بر اثر وقوع آتش سوزی از بین رفت.

علی ابرهیم‌نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این آتش سوزی عصر روز گذشته / ‏یکشنبه / ‏ و در اراضی کشاورزی حدفاصل روستاهای «گل سلیمان آباد» و «چالخاماز» از توابع این بخش روی داد.

وی بیان کرد: پس از بررسی‌های دقیق کارشناسان جهاد کشاورزی و مدیریت بحران فرمانداری میاندوآب مشخص شد که ۵۰ هکتار از مزارع گندم روستاهای گل سلیمان آباد و چالخاماز طعمه حریق شده است.
وی با بیان اینکه منشا آتش سوزی از مزارع روستای چالخاماز بود، گفت: علت آتش سوزی نامعلوم بوده و آتش با حضور و همکاری آتش نشانان میاندوآب، باروق و گل سلیمان آباد و همچنین مردم پس از ۲ ساعت تلاش مهار و از گسترش آن جلوگیری شد.
ابراهیم نژاد با اشاره به اینکه ۴۵ هکتار از مزارع دیم و پنج هکتار نیز گندم زارهای آبی در این حادثه دچار آتش سوزی شد، اظهار کرد: دلیل طولانی شدن مهار آتش، وزش باد و به دنبال آن گسترش دامنه حریق بود.
یک هفته پیش نیز بیش از پنج هکتار از گندم زارهای روستای «نادرگلی» در بخش باروق میاندوآب به دلایل نامعلومی در آتش سوخت.
بخش باروق ۷۲ روستا دارد و بیش از ۵۰ درصد معیشت روستاییان این بخش از راه کشاورزی تأمین می‌شود.

افزایش دمای هوا و افزایش تراکم گیاهی به دلیل بارندگی‌های مناسب سال زراعی و از سویی دیگر بی دقتی افراد موجب افزایش آتش سوزی در سطح مراتع و گندمزارهای منطقه شده است.

اداره منابع طبیعی با صدور اطلاعیه‌هایی از شهروندان و طبیعت گردان در خواست کرده است از رها سازی مواد شیشه‌ای (نظیر انواع بطری شیشه‌ای و پلاستیکی)، خرده شیشه و اشیا مشابه در داخل جنگل‌ها و مراتع خودداری شود، زیرا این اشیا همانند عدسی ذره بین عمل کرده و موجب اشتعال علوفه خشک و مواد قابل اشتعال کف جنگل‌ها و مراتع گردیده و کانون‌های آتش در مناطق ایجاد می‌نمایند.

۹۸۷۱/‏۶۱۸۵/‏۷۱۲۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت