80 هزار تن گندم در کامیاران برداشت می شود


80 هزار تن گندم در کامیاران برداشت می شود

سنندج - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی کامیاران گفت: هشت هزار و 343 بهره برداران این شهرستان مشغول برداشت گندم از مزراع هستند.

بهرام کوشکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون بهره برداران این شهرستان مشغول برداشت گندم از ۳۰ هزار هکتار از اراضی زیر کشت رفته هستند و پیش بینی می‌شود این روند تا مرداد ماه در برخی نقاط شهرستان ادامه داشته باشد.

وی اضافه کرد: عملیات برداشت با بیش از ۸۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر انجام می‌شود و نظارت بر افت و ریزش توسط چهار گروه از کارشناسان جهاد کشاورزی کامیاران به صورت مستمر صورت می‌گیرد.

کوشکی افزود: به منظور سهم آفرینی در تأمین امنیت غذایی کشور در این شهرستان ۹ مرکز خرید شامل یک سیلوی ۳۰ هزار تنی مربوط به بخش خصوصی و هشت مرکز تعاون روستایی برای خرید گندم کشاورزان این شهرستان تجهیز شده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی کامیاران با اشاره به اینکه این مراکز با قیمت تضمینی هر کیلوگرم گندم را ۱۷ هزار ریال خریداری می‌کنند، اظهار داشت: حمایت از کشاورزان و تقویت تولید داخلی از جمله اهداف مهم دولت در زمینه خرید تضمینی گندم است.

کوشکی گفت: پیش بینی می‌شود در این شهرستان حدود ۷۰ هزار تن از گندم مازاد بر نیاز شهرستان به صورت تضمینی خریداری شود که تا کنون یک هزار و ۴۴۵ تن شامل یک هزار و ۱۶۰ تن در مراکز بخش خصوصی و ۲۸۵ تن نیز در مراکز تعاون روستایی خریداری شده است.

شهرستان کامیاران در ۶۵ کیلومتری جنوب سنندج واقع شده و ۱۰۲ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۲ هزار نفر آن ساکن مناطق روستایی و ۶۰ هزار نفر نیز در مناطق شهری سکونت دارند که دارای ۶۷ هزار هکتار زمین کشاورزی است.

۷۳۴۹ / ‏‬ ۳۰۳۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در