رئیس سابق موساد: هیچ صلحی برای منطقه در شرف اتفاق نیست


رئیس سابق موساد: هیچ صلحی برای منطقه در شرف اتفاق نیست

رئیس سابق موساد تنها چند روز پس از برگزاری نشست بحرین تاکید کرد: هیچ صلحی برای اسرائیل یا منطقه در شرف اتفاق نیست.

رئیس سابق موساد: هیچ صلحی برای منطقه در شرف اتفاق نیست
به گزارش فانوس، به نوشته روزنامه اورشلیم پست، تامیر پاردو، رئیس سابق موساد گفت: آیا ما در عصری زندگی می‌کنیم که برایمان صلح و یا تفکر درباره صلح را به ارمغان خواهد آورد؟ متأسفانه این طور فکر نمی‌کنم.

پاردو یکی از منتقدان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی است و بارها اعلام کرده که درگیری‌ها میان اسرائیل و فلسطین بزرگترین تهدید برای امنیت اسرائیل است.

با این حال پاردو فردی کاملاً واقع‌گراست که به توصیف تحولات کنونی دقیقاً همان طور که می‌بیند بدون دخالت دادن ایدئولوژی سیاسی معروف است.

وی با اشاره به روابط گرم اسرائیل در نشست بحرین گفت: اگر ما به سمت راه‌حلی با فلسطینی‌ها گام برنداریم، مشارکت با برخی عرب‌های میانه‌رو محدود خواهد شد.

در حالی که نتانیاهو مدعی است روابط گرم با کشورهای عرب میانه‌رو نشان می‌دهد که عادی‌سازی روابط بدون صلح با فلسطین نیز امکان‌پذیر است، اما پاردو گفت: ما در یک دوره طوفانی زندگی می‌کنیم. اگر اسرائیل روابط بهبود یافته کنونی با کشورهای عرب میانه‌رو را مسلم و بدیهی فرض کند و مسئله فلسطین را حل نکند، احتمالاً در نهایت هیچ شریکی برایمان باقی نخواهد ماند.

پاردو افزود: یک مشارکت واقعی میان مردم است نه میان رهبران. تا زمانی که نگرانی‌های عرب‌ها در کل این منطقه در رابطه با مسئله فلسطین رفع نشود، اسرائیل نمی‌تواند به یک عادی‌سازی روابط در منطقه دست یابد.

رئیس سابق موساد اذعان کرد: از زمان حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ میلادی این منطقه بی‌ثبات شده است. اگرچه کارشناسان یک سال پیش امیدوار بودند که ثبات در این منطقه بیشتر شود، اما شاهد هستیم که این مسئله به خوبی پیش نمی‌رود.

پاردو گفت: برخی‌ها امیدوار بودند زمانی که داعش خلافت‌های خود را در سوریه و عراق از دست دهد، به طور کامل ناپدید شده و از بین برود اما این گروه در قالب یک گروه تروریستی سازمان یافته مخفی همچنان تهدیدهای مختلفی را به وجود می‌آورد.

وی افزود: به علاوه این امید نیز وجود داشت که عربستان سعودی خودش را از جنگ یمن بیرون بکشد اما شاهد هستیم که هنوز این اتفاق رخ نداده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در