سلام نکردن به الهه هندوها کار دست مسلمان هندی داد


سلام نکردن به الهه هندوها کار دست مسلمان هندی داد

یک گروه از هندوها در هند به یک مسلمان به دلیل امتناع از برداشتن کلاه و «دادن سلام به الهه رام» به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خلیج اونلاین، یک گروه هندو، یک جوان مسلمان را در ایالت اوتار پرادش هند به دلیل امتناع از برداشتن کلاهش و بیان این عبارت « سلام به الهه رام» مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

به گزارش رسانه های محلی، «محمد تاج» (16 ساله) هنگام بازگشت از نماز در منطقه کانبور در ایالت اوتار پرداش مورد حمله یک گروه هندو قرار گرفت.

این رسانه ها گزارش دادند که این گروه از هندوها، راه تاج را بستند و از او خواستند تا کلاهش را بردارد و عبارت«سلام بر اله رام» را بیان کند.

هنگامی که این جوان مسلمان از پاسخ به درخواست آنها امتناع کرد، وی را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

خبرگزاری آناتولی به نقل از تاج گزارش داد: افراد این گروه سوار بر موتور بودند که به شدت به وی حمله کردند.

تاج گفت: این گروه هنگامی که مردم برای نجات وی جمع شدند، فرار کردند. پلیس این منطقه در محل حاضر شد و در خصوص این حمله و ضرب و شتم به جمع آوری استشهاد و صورت جلسه ای اقدام کرد.

رام، یک اله هندو و قهرمان حماسه ای مشهور هندو به نام «رامایانا» است. رامایانا از دو واژه رام و اینه است که معنی «سفر راما» است.

در سالهای اخیر، حمله و جرایم نژادپرستانه در حق مسلمانان در هند با نام «حمایت از گاوها» افزایش یافته است و این حملات به مرگ نیز منجر شده است.

هندو ها، گاو را مقدس می شمارند و از فروش و خوردن آن جلوگیری می کنند، نزدیک به 80 درصد از ساکنان هند را که بیش از یک میلیارد و 339 میلیون نفر جمعیت دارد، هندو هستند و نزدیک به 154 میلیون نفر یعنی 14 درصد از ساکنان این کشور را مسلمانان تشکیل می دهند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دل بریدم از این جماعت به کنج خلوت نشسته ام احمد حسینی