دانش آموزان وسایل نقلیه ریلی الکتریکی می‌سازند


دانش آموزان وسایل نقلیه ریلی الکتریکی می‌سازند
یک رکورد جهانی، یک کار ظریف، باعث می‌شود تا دانش‌اموزان استعدادهای عجیب خود را نمایان کنند.

مسابقات Delsbo Electric به ما نشان می‌دهند که وسایل حمل‌و نقل تا چه حد می‌توانند پیشرفت کنند. بهره وری انرژی هنوز در حمل و نقل ریلی نقش مهمی نداشته، اما تلاش برای بهبود فن‌آوری درایو ها افزایش یافته تا مصرف انرژی کنترل شود. علاوه بر شرکت های بزرگ و تولید کنندگان، بسیاری از دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی بر روی مفاهیم و علوم مختلف کار می کنند و برخی از این نبوغ را می‌توان در مسابقه Delsbo Electric سوئد، در سال جاری مشاهده کرد. امسال برای نهمین بار رقابت الکتریکی Delsbo Electric برگزار شد. مسابقه‌ای که دانش آموزان و دانشگاهیان با وسایل نقلیه ریلی الکتریکی با هم رقابت می‌کنند.

دانش آموزان وسایل نقلیه ریلی الکتریکی می‌سازند

وسیله نقلیه با کمترین مصرف انرژی در این مسیر برنده است. برای چهارمین بار، تیم Eximus توانست این عنوان را به دست آورد و رکورد جهانی جدیدی را ثبت کند. این سومین دوره زمانی است که دانشگاه دالارنا و دانشگاه صنعتی چالمرز برای همکاری با یکدیگر گرد هم آمده اند. از زمانی که اولین مشارکت آنها در سال ۲۰۱۶ شکل گرفت، تیم Eximusas پالایش و بهبود وسیله نقلیه خود را بطور مرتب انجام داد و به محصول نهایی بسیار نزدیک شده است.

مصرف سوخت ۰.۳۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر نتیجه تلاش‌های این تیم نحقیقاتی بوده و از لحاظ آیرودینامیکی پروژه این گروه بسیار رشد داشته است. با این حال، باید برخی از محدودیت‌ها نیز برطرف شود. از آنجا که Eximus IV با مصرف بسیار کم طراحی شده، بنابراین رکورد جهانی خود را ثبت کرد اما این سیستم برای حمل و نقل سریع طراحی نشده و می‌توان با یک دوچرخه، براحتی به این وسیله رسید. همه وسایل نقلیه ساخته شده کنونی، در گذشته شرایط مشابهی داشته‌اند و می‌توان مطمئن بود که بزودی پیشرفت‌های زیادی حاصل خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خداحافظی معلم با دانش آموزان