شبکه کودک جشنواره تابستانی برگزار می‌کند/ تدارک 28 برنامه جدید در شبکه پویا و نهال


شبکه کودک جشنواره تابستانی برگزار می‌کند/ تدارک 28 برنامه جدید در شبکه پویا و نهال

مدیر شبکه کودک اعلام کرد که این شبکه تلویزیونی در ایام تابستان، 28 برنامه تلویزیونی جدید روی آنتن می برد.

شبکه کودک جشنواره تابستانی برگزار می‌کند/ تدارک 28 برنامه جدید در شبکه پویا و نهال

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری شبکه کودک سیما با حضور سرشار مدیر شبکه امروز دوشنبه ۱۰ خرداد برگزار شد.

وی گفت: شبکه کودک یک شبکه تربیت محور است که از سال ۱۳۹۴ تأسیس شده و به شکل تخصصی برای مخاطبان زیر ۱۲ سال برنامه پخش می‌کند. این شبکه دارای دو کانال است؛ کانال پویا ویژه خردسالان زیر ۶ سال و کانال نهال ویژه کودکان ۶ تا ۱۲ سال. باید گفت یک منظومه تربیتی پشتیبان برنامه سازی در شبکه کودک سینماست.

سرشار افزود: تابستان امسال به نسبت سال‌های گذشته تابستان دشواری برای خانواده‌هاست؛ چرا که سفر‌های تابستانی و ثبت نام در کلاس‌های ورزشی و هنری تحت تأثیر وضعیت اقتصادی است. حتی بعضی خانواده‌ها که مستأجر بودند، حالا خانه‌های کوچک‌تر و قدیمی‌تر اجاره می کنند. شبکه کودک نسبت به شرایط اقتصادی خانواده‌ها و تأثیرات آن بر سبک زندگی آگاه است و تلاش می‌کند دستیار خانواده‌ها در کاهش تأثیرات منفی این مسئله باشد. طبیعی است در چنین شرایطی تماشای تلویزیون یکی از تفریحات مهم فرزندان ما در اوقات فراغت تابستانی خواهد بود.

مدیر شبکه کودک عنوان کرد: برنامه ریزی تابستانی شبکه کودک رویکرد سرگرمی وار دارد و تلاش شده برنامه‌هایی برای تابستان انتخاب شود که قالبی جذاب و سرگرم کننده و از سوی دیگر محتوای غنی و آموزنده داشته باشند. مهارت آموزی، ترویج کتابخوانی، تشویق کودکان به ورزش و آ‌موزش، سبک آموزش ایرانی اسلامی مهمترین محور‌های محتوایی برنامه‌های تابستانی شبکه کودک هستند.

سرشار با اشاره به معرفی برنامه‌های تابستانی اظهار کرد: برنامه‌های تابستانی شبکه کودک در قالب یک جشنواره تابستانی ۷۱ روزه برگزار می‌شود. این جشنواره از ابتدای تیر آغاز شده و تا نهم شهریور ادامه دارد. در این جشنواره ۲۸ عنوان برنامه جدید در شبکه‌های پویا و نهال پخش خواهد شد؛ یعنی به طور میانگین هر سه روز یک عنوان برنامه جدید تقدیم بچه‌ها خواهد شد.

وی افزود: در جشنواره تابستانی شبکه کودک ساعت پخش برنامه‌ها دو ساعت افزایش پیدا می‌کند؛ چرا که بر اساس نظرسنجی‌ها الگوی تماشای تلویزیون توسط کودکان در فصل تابستان با دیگر فصل‌ها متفاوت است. به همین خاطر شبکه نهال از ساعت ۱۴ تا ۲۴ برنامه‌های خود برای کودکان زیر ۱۲ سال پخش خواهد کرد و شبکه پویا نیز از ساعت ۸ تا ۱۴ برنامه‌های ویژه خردسالان را برای زیر ۶ سال پخش می‌کند.

در حال تکمیل...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا