استقبال پلیس هنگ‌کنگ از معترضان با باتوم + تصاویر


تنش بین مردم و نیروهای پلیس در سالروز تحویل هنگ کنگ به چین به شدت افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سی ان ان، یکم جولای همواره روز تظاهرات گسترده در هنگ کنگ به شمار می‌رود. پس از هفته‌ها تنش پیرامون طرح استرداد متهمان در هنگ کنگ به چین و خشونت پلیس، امروز برگزار کنندگان تظاهرات و همچنین پلیس انتظار حضور گسترده مردم در سالروز تحویل هنگ کنگ از بریتانیا به چین را داشتند.

اما درگیری‌های شدید بین معترضان سیاه پوش و پلیس زرهی که با مسدود کردن جاده و گاز فلفل سعی در متفرق کردن معترضان را داشتند، حاکی از به اوج رسیدن نارضایتی در هنگ کنگ دارد.

بی بی سی نیز از برخورد شدید نیروهای پلیس بامعترضان خبر داده است. نیروهای پلیس با باتوم و اسپری تظاهرات کنندگان را شوکه کردند.

اولین تظاهرات اصلی که از ویکتوریا پارک آغاز شد در ساعت 3 عصر به وقت محلی شکل گرفت.

به نظر می‌رسد پلیس سعی در دور نگه داشتن معترضان از مراکز دولتی را دارد. پلیس بار دیگر این هشدار را به معترضان داده " از تحریک جلوگیری کنید، در غیر اینصورت به خشونت متوسل می‌شویم."

شرایط در هنگ کنگ برای شرکت در یک تظاهرات صلح آمیز چندان مساعد نیست و باتوجه به تعطیل بودن این روز و احتمال حضور مردم به همراه اعضای خانواده در سطح شهر این نگرانی وجود دارد که کودکان در معرض آسیب و خشونت قرار داشته باشند.

استقبال پلیس هنگ‌کنگ از معترضان با باتوم + تصاویر

استقبال پلیس هنگ‌کنگ از معترضان با باتوم + تصاویر

استقبال پلیس هنگ‌کنگ از معترضان با باتوم + تصاویر

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس