مسائل سیاسی بر اقتصاد خلخال سایه انداخته است


مسائل سیاسی بر اقتصاد خلخال سایه انداخته است

اردبیل _ ایرنا _ معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: غلظت مسائل سیاسی در خلخال بر اقتصاد این شهرستان سایه انداخته و آن را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش ایرنا، ارژنگ عزیزی روز دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی خلخال که با محوریت توسعه سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برگزار شد، افزود: دسته بندی های سیاسی و پرداختن به مسائل سیاسی در حالی که جامعه نیازمند رسیدگی به مسائل و مشکلات اقتصادی است، نظام اقتصادی این شهرستان را بشدت تحت شعاع قرار داده است.

وی گفت: افزایش مشکلات اقتصادی و معیشتی در بین مردم تقابل بین جامعه و هیات حاکمه را بدنبال داشته و در حالی که دشمن برای برجسته کردن مشکلات اقتصادی ایران اسلامی تلاش می کند چاره اندیشی برای حل مشکلات مالی و معیشتی مردم بر سایر مسائل اولویت دارد.

او با بیان اینکه راه اندازی پنجره واحد در مرکز استان راهکار مناسبی برای حل سریع مشکلات مربوط به سرمایه گذاری‌های اقتصادی است، اظهار داشت: انتظار از مسئولان دستگاه‌های اجرایی تعامل بیشتر با سرمایه گذاران بخش خصوصی در کنار تحمل مردم و اعتماد به این نوع سرمایه گذاری برای رفع معضل اشتغال و بیکاری می باشد.

وی بیان کرد: بی رغبتی نیروهای متخصص بومی خلخال برای خدمت در این منطقه و میل به مهاجرت به مناطق برخوردار کشور نیز از جمله مشکلات فراروی این شهرستان در بحث توسعه اقتصادی و رفع معضل بیکاری است.

او همچنین گفت: وجود محرومیت در جنوب استان یک واقعیت انکار ناپذیر است ولی با این حال محرومیت نمی تواند مانع از ادامه طرح های توسعه ای استان در شهرستان شود.

عزیزی افزود: در سال های اخیر قدم های مهمی برای سرمایه گذاری های اقتصادی و ایجاد اشتغال با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برداشته شده که می توان به راه اندازی مجدد کارخانه نئوپان با افزایش ظرفیت اشتغال آن اشاره کرد.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر پروژه گردشگری پل معلق منطقه ازناو خلخال هیچ گونه مشکل تسهیلاتی از سوی بانک نداشته و مشکل بوجود آمده در روند اجرای این طرح از تاخیر در واگذاری زمین به سرمایه گذار طرح از محل اراضی ملی و پایان مهلت ارائه مدارک از سوی مجری طرح به بانک برای دریافت تسهیلات در نظر گرفته و در نتیجه پایان منابع مالی سال گذشته در بانک عامل ناشی شد.

عزیری اظهار کرد: در حال حاضر با تلاش استاندار اردبیل مشکل دریافت تسهیلات با وجود محدودیت منابع مالی بانک عامل برطرف شده و علاوه براین طرح، سقف تسهیلات طرح گردشگری هتل پنج ستاره ازناو خلخال نیز از ۲۰ میلیارد ریال به ۶۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی پرداخت ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به کارخانه نئوپان برای طرح توسعه و ایجاد ۴۰۰ فرصت شغلی جدید در این واحد صنعتی، تلاش برای حل مشکل کارخانه تعطیل شده میهمن سیکلت، واگذاری کار راه اندازی تجهیزات تله سیژ اندبیل از سوی سازمان همیاری شهرداری های استان به سرمایه گذار بخش خصوصی، راه اندازی بزرگترین واحد مرغداری استان اردبیل در خلخال، راه اندازی طرح پرورش بلدرچین و کشتارگاه این پرنده در خلخال و ایجاد خانه سالمندان از سوی بخش خصوصی را از جمله برنامه های اجرا شده و یا دردست اقدام از سوی معاونت امور اقتصادی استاندار اردبیل برای توسعه این شهرستان و رفع مشکل بیکاری ذکر کرد.

۷۱۱۹/‏۶۰۱۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ بغض سنگین کریم منصوری در برنامه محفل