دوره توانمندسازی اساتید دانشگاه آزاد برگزار شد


دوره توانمندسازی اساتید دانشگاه آزاد برگزار شد

جلسه توجیهی دوره توانمندسازی اساتید حوزه علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

دوره توانمندسازی اساتید دانشگاه آزاد برگزار شد
به گزارش فانوس روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، جلسه توجیهی دوره توانمندسازی اساتید حوزه علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی امروز در سازمان مرکزی برگزار شد و در این جلسه بر ارتقا جایگاه علوم انسانی، تعالی علوم انسانی و مسأله محور و کاربردی کردن علوم انسانی به عنوان اهداف کلان دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه علوم انسانی تأکید شد.

چهار حیطه پژوهشی، آموزشی، فرهنگی، اخلاقی و تربیتی و علمی اجرایی از عوامل مؤثر در ارزیابی میزان توانمندی اعضای هیأت علمی در حوزه علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی است که در این جلسه به تفکیک مطرح شد.

ارائه مقالات معتبر بین المللی، تولید علم و نظریه، ارائه طرح‌های پژوهشی منجر به حل مشکلات کشور یا دستگاه‌های اجرایی، بومی سازی طرح‌های پژوهشی، اختراع و اکتشاف ثبت شده در داخل یا خارج از کشور، تألیف، ترجمه و تصنیف کتاب، برگزاری کرسی‌های نظریه پردازی، سخنرانی‌های علمی و تخصصی، استاد راهنما و مشاور رساله‌های دکتری و پایان نامه‌های ارشد و … از امتیازات قابل محاسبه اعضای هیأت علمی در حیطه پژوهشی به شمار می‌رود.

مرتبه علمی، رعایت نظم و انضباط، شئونات علمی و کیفیت تدریس براساس نظرسنجی، تألیف یا تدوین کتاب به عنوان منبع اصلی یا فرعی درس، برگزاری کارگاه، سمینار، اردوی علمی یا آموزشی و … از موارد مهم در بررسی میزان توانمندی اعضای هیأت علمی در حیطه آموزشی است.

امتیازات قابل محاسبه اعضای هیأت علمی در حیطه فرهنگی، اخلاقی و تربیتی شامل تدوین کتاب، تولید اثر ارزنده هنری، تهیه پیوست فرهنگی برای فعالیت‌های اجرایی با رویکرد اسلامی، پایبندی به ارزشهای دینی، فرهنگی، ملی و انقلابی، کسب جوایز فرهنگی و هنری در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ارائه یا شرکت در کارگاه‌های دانش افزایی و توانمندسازی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی است.

حضور فعال و مؤثر در دانشگاه براساس شرح وظایف تعیین شده، تأسیس یا مشارکت فعال در مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش بنیان فرهنگی، سرآمدی در حیطه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اخلاقی و معنوی از جمله امتیازات قابل محاسبه اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در حیطه علمی اجرایی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!