سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان از انهدام اعضای باند 3 نفره ای که به صورت کاملاً حرفه ای و ماهرانه در اصفهان جیب بری می کردند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ حسین ترکیان گفت: اعضای باند 3 نفره ای که به صورت کاملاً حرفه ای و ماهرانه اقدام به جیب بری در اماکن و اتوبوس های شهری می کردند، منهدم شد.

وی افزود: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت وجوه نقد و گوشی همراه آنها به صورت جیب بری در اتوبوس های شهری و اماکن عمومی اصفهان ، انهدام باند 3 نفره زنان جیب بر در اصفهان شناسایی و دستگیری شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه اعضای این باند 3 زن جوان بودند، اظهار داشت: این افراد به چندین جیب بری و کیف قاپی به با ارزش 600 میلیون ریال اعتراف کردند که پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

وی با اشاره به اینکه یکی از شیوه و شگردهای سارقان و کیف زنان و جیب برهای حرفه ای سرقت از مسافران اتوبوس های درون شهری است، گفت: این سارقان اغلب به صورت یک یا 2 نفره مرتکب کیف زنی یا جیب بری می شوند و در مسیر های شلوغ سوار اتوبوس ها شده و در فرصت مناسب اقدام به سرقت وجوه نقد،گوشی تلفن همراه و یا سایر اموال با ارزش از درون کیف خانم ها می کنند و کیف زن ها عمدتاً خانم بوده و در حین سوار و پیاده شدن یا در هنگامی که اتوبوس تکان های شدیدی دارد بطور مثال حین عبور از دست اندازها محتویات کیف را سرقت می کنند.

سرپرست پلیس آگاهی اصفهان در پایان به شهروندان توصیه کرد: از به نمایش گذاشتن محتویات کیف خود در اتوبوس ها و مکان های شلوغ خودداری کنید ، از حمل پول نقد پرهیز کرده و از کارت های اعتباری استفاده کنید ، از درج رمز کارت بر روی کارت های بانکی خودداری کنید ، زیپ کیف خود را همواره بسته نگه داشته و در شلوغی اتوبوس کیف را جلوی خود قرار داده و با یک دست خود طوری آن را در دست بگیرید که زیپ یا قفل کیف در دست شما باشد.