ارسال 1530 اثر به جشنواره ملی پویانمایی


ارسال 1530 اثر به جشنواره ملی پویانمایی

معاون امور استان‌های رسانه ملی از ارسال 1530 اثر به دومین جشنواره ملی پویانمایی و نخستین جشنواره برنامه عروسکی خبر داد

ارسال 1530 اثر به جشنواره ملی پویانماییبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، علی دارابی در نشست خبری امروز گفت: ۹۴۲ اثر رسیده به جشنواره از بخش غیردولتی بوده است که در آن سه اثر قابل توجه در تولیدات پویانمایی وجود دارد.
وی افزود: ۳۵۵ اثر از بخش انتخاب به بخش داوری رسیده است و ۶۱ اثر در این جشنواره جایزه دریافت می‌کند.
معاون امور استان‌های رسانه ملی گفت: ۱۶ اثر نیز در مراسم اختتامیه جشنواره که با حضور رئیس رسانه ملی در کرمانشاه برگزار می‌شود، تندیس جشنواره دریافت خواهند کرد.
دارابی گفت: دومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه عروسکی از ۱۸ تا ۲۰ تیر در مجموعه فرهنگی انتظار شهر کرمانشاه برگزارمی شود.
وی افزود: هفته فرهنگی و هنری نیز از ۱۵ تیر در دو نقطه شهر کرمانشاه و ده شهرستان این استان با حضور چهره‌های مطرح برنامه‌های کودک و نوجوان برگزار خواهد شد.
معاون امور استان‌های رسانه ملی گفت: جشنواره‌های پویانمایی در مناطق محروم مرزی به منظور معرفی استعداد‌های گردشگری و همچنین شناسنایی اثر‌های هنری در ایران برگزار می‌شود.
دارابی اضافه کرد: دبیرخانه دائم این جشنواره در استان همدان فعال است و در صورتی که استانی داوطلب برگزاری این جشنوراه نباشد در همدان برگزار خواهد شد.
معاون امور استان‌های رسانه ملی گفت: برگزاری جشنوراه ملی پویانمایی، زمینه‌های توسعه برای استان میزبان را فراهم می‌کند به گونه‌ای که برگزای دومین جشنواره ملی پویانمایی در استان کرمانشاه زمینه را برای برگزاری همایش بین الملی بوم گردی (اکو توریسم) در سال ۲۰۲۰ فراهم آورده است.
وی اضافه کرد: ایجاد زمینه مناسب برای شناسنایی استعداد‌ها، رقابت سالم، ایجاد انگیره برای تولیدکنندگان و فعالان پویانمایی و برنامه‌های عروسکی همچنین بازاریابی و خرید آسان در سطح داخلی و بین المللی از دیگر اهداف برگزاری جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی است.
معاون امور استان‌های رسانه ملی با بیان اینکه شعار امسال جشنواره " نهضت احیا و توسعه پویانمایی " است گفت:: براساس نظر رئیس رسانه ملی که ابلاغ نیز شده است تولیدات پویانمایی هیچگونه سقفی ندارد.
وی اضافه کرد: دومین جشنواره ملی پویانمایی و نخستین جشنواره برنامه‌های عروسکی در شش محور همچون سریال، فیلم کوتاه، فیلم بلند، داد‌های تئوری متحرک و جلوه‌های بصری است.
دارابی افزود: این جشنواره در بخش‌های موضوعی همچون رونق تولید، شعار سال، مقاومت، اقتصاد مقاومتی و آسیب‌های اجتماعی ارائه می‌شود.
وی گفت: در بخش‌های جانبی این جشنواره شش کارگاه و نشست تخصصی و علمی نیز برگزار خواهد شد.
معاون امور استان‌های رسانه ملی همچنین از امضای تفاهم نامه در دانشکده صدا و سیما با استانداری همدان به منظور ایجاد پردیس هنر‌های رسانه‌ای دیجیتال در همدان خبر داد که مقدمات آن فراهم شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟