“رضوانی تانک”، هیولایی تمام آمریکایی | فیلم


“رضوانی تانک”، هیولایی تمام آمریکایی | فیلم

ویدئوهایی که دیگران تماشا کرده اندتست آفرود مرسدس بنز جی 500 | فیلم...بنتایگا شاسی بلند فوق لوکس از بنتلى | فیلم...خودروی ارزان قیمت هندی ماهیندرا، گزینه احتمال......

کمپانی رضوانی از سال ۲۰۱۴ شروع به کار کرده، ولی در این مدت کم توانسته برخی ابرخودروهای فوق العاده با پرفورمنسی کم نظیر را تولید کند. قبلاً مدل‌هایی مانند بیست، بیست آلفا و نسخه‌های ایکس هر دوی آن‌ها را دیده‌ایم. اکنون، این خودروساز کوچک تصمیم گرفته تا وارد بازی شاسی بلندها شود.

با توجه به محبوبیت فوق العاده بالای شاسی بلندها در دنیای امروز، جای تعجب نیست که شرکت‌هایی از این دست در کنار ابرخودروها به فکر تولید شاسی بلندها و کراس اورها هم باشند.

ظاهر نظامی مانند آن هم اسم تانک را برای این خودرو با مسماتر هم می‌کند. این خودرو به تجهیزاتی مانند تصویربرداری حرارتی FLIR، دوربین دید در شب، یک سیستم هدآپ دیسپلی برای راننده، چراغ‌های LED ویژه آفرود و آپشن بدنه زرهی مجهز شده است. با همه این اوصاف، زیر این بدنه پر زرق و برق و ترسناک، یک جیپ رانگلر آنلیمیتد خوابیده است.

موتور هشت سیلندر خورجینی ۵۰۰ اسب بخاری آن در واقع همان موتور ۶٫۴ لیتری Hemi که روی نسخه‌های SRT دوج چلنجر، دوج چارجر و جیپ گرند چروکی نصب می‌شود است. با این اوصاف، رضوانی تانک را می‌توان یک جیپ رانگلر اورجینال، با طراحی ظاهری متفاوت و یک موتور قدرتمند دانست، شاسی بلندی که بدون شک یکی از نمادین‌ترین مدل‌های آفرود در تاریخ صنعت دنیا محسوب می‌شود.

رضوانی تانک شبیه هیچ خودرویی که تاکنون دیده‌ایم نیست. باید برای این طراحی فوق العاده زیبا و تهاجمی، که در عین حال ظاهر خودرو را خیلی فضایی نکرده است، به تیم طراحی رضوانی تبریک گفت.

در قسمت جلو، تانک به یک سپر پهن با چراغ‌های LED و گارد ویژه، یک جلو پنجره X شکل و چراغ‌های جلوی باریکی که داخل بدنه کار شده‌اند مجهز می‌باشد. گلگیرهای عضلانی سبب شده‌اند تا کاپوت خودرو کوتاه‌تر از آن چه که هستند به نظر برسند و تایرهای بزرگ و درب‌های عضلانی خودرو هم به این امر، کمک زیادی کرده‌اند. پنجره جلوی خودرو را شاید بتوان تنها مورد از طراحی ظاهری رانگلر دانست که در این خودرو دست نخورده باقی مانده، هر چند، به لطف استفاده از چراغ‌های LED روی سقف و دقیقاً بالای پنجره جلو، شکل ظاهری آن هم در مقایسه با رانگلر متفاوت به نظر می‌رسد. به لطف خط سقف شیب دار، پنل های بدنه زیبا، چراغ‌های عقب LED و درب عقب شیشه‌ای، طراحی قسمت عقب تانک بسیار خاص‌تر شده است.

لازم به ذکر است، رضوانی تانک به هیچ وجه خودروی ارزانی نیست. قیمت پایه آن را کمپانی رضوانی ۱۷۸ هزار دلار تعیین کرده است. هر چقدر آپشن ها و تجهیزات سفارشی آن بیشتر شود، قیمت نهایی تانک بسیار گران‌تر از این عدد خواهد شد.

(۵۸)


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی