گفتگو با کسری بیدارفکر، قهرمان مسترالمپیای اسپانیا / مشکلات کلیوی من را زمینگیر کرد


گفتگو با کسری بیدارفکر، قهرمان مسترالمپیای اسپانیا / مشکلات کلیوی من را زمینگیر کرد

رکنا: چندی پیش مسابقات مسترالمپیای اسپانیا که یکی از معتبرترین رقابت های پرورش اندام در دنیا به شمار می رود، برگزار شد که ورزشکارانی از کشورمان نیز در آن حضور داشتند.

به گزارش گروه ورزشی رکنا، کسری بیدار فکر یکی از ورزشکارانی بود که از کشورمان در مسابقات مستر المپیای اسپانیا شرکت داشت و اتفاقا نتایج مطلوبی را نیز کسب کرد. در حاشیه مراسم اعزام تیم لاماسیا به مسابقات چین، فرصتی دست داد تا با این ورزشکار تحصیلکرده دقایقی هم کلام شویم که شرح آن را در ذیل مشاهده می فرمایید.

سطح مسابقات مسترالمپیای اسپانیا را چگونه دیدید؟

به طور کلی این مسابقات از سطح بسیار بالایی برخوردار بوده و به جرات می توان گفت که پس از مسترالمپیای آمریکا، مسابقات اسپانیا را می توان دومین رقابت باکیفیت دنیای بدنسازی تلقی کرد. امسال اما این تورنمنت از کمیت و کیفیت بالاتری حتی نسبت به سال های گذشته برخوردار بود و شرکت کنندگان پرشماری در دسته ها و اوزان مختلف حضور داشتند. به عنوان مثال در فیزیک کلاسیک و در دسته C که من شرکت کرده بودم، بیش از 50 ورزشکار داشتیم که تعداد بالایی از آن ها از قهرمانان به نام و شناخته شده این ورزش هم به شمار می روند.

گویا در دو رشته شرکت کرده بودید. کمی در این باره توضیح می دهید.

بله. در فیزیک و فیزیک کلاسیک حضور داشتم که در دسته چهارم فیزیک عنوان نخست را به دست آوردم و در دسته سوم فیزیک کلاسیک نیز مدال نقره را به دست آوردم. البته در فیزیک مستر یا نویس هم به رقابت پرداختم که حاصل کارم یک مدال برنز بود.

در رقابت اورالی چه اتفاقی افتاد؟

در اورالی فیزیک، گروهی از ورزشکاران سیه چرده اهل کشور انگلستان که بالطبع ژنتیک های بسیار ایده الی هم دارند، حضور داشتند و در نهایت تمام کارت های حرفه ای نیز توسط همین گروه به اصطلاح درو شد.

برنامه تان برای ادامه سال 2019 چیست؟

از آنجا که قبل از مسابقات اسپانیا دچار مشکلات کلیوی شده و با تلاش فراوان پزشکان و مربیان فرصت حضور در اسپانیا را به دست آورده بودم، قصد دارم فعلا به استراحت پرداخته و به اصطلاح پاک سازی را انجام دهم. پس از آن اما قصد دارم در مسابقات ونکوور کانادا که 31 مهر ماه برگزار می شود، شرکت کنم.

دیدگاهتان را در مورد اختلاف پیش آمده بین فدراسیون IFBB و سازمان NPC بفرمایید.

به نظر من مسابقاتی که زیر نظر سازمان NPC انجام می شود از سطح و اعتبار بالاتری برخوردار است. از لحاظ عدم اجازه به ورزشکاران NPC برای حضور در مسابقات IFBB نیز باید بگویم که با این اقدام سطح خود مسابقات IFBB پایین آمده و به اصلاح از حضور ورزشکاران بسیار باکیفیت NPC محروم خواهیم شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهره‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟