پیش بینی 100 ویژه برنامه دهه کرامت در کهگیلویه و بویراحمد


پیش بینی 100 ویژه برنامه دهه کرامت در کهگیلویه و بویراحمد

مومنی شاد با اشاره به اینکه همه شهرستان های این استان در ایام دهه کرامت برنامه خواهند داشت، خاطرنشان کرد: در مجموع 100 ویژه برنامه برای این ایام در شهرستان های هشت گانه استان پیش بینی شده است.

«حجت الاسلام قاسم مومنی شاد» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: بزرگترین و مهم ترین رسالت ما در گرامی داشت دهه کرامت، فرهنگ سازی بر مبنای اصول اعتقادی، معنوی و توسعه سطح معرفتی مردم نسبت به اهل بیت (علیهم السلام) است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این دهه به یمن وجود بارگاه امام رضا (علیه السلام) و خواهر بزرگوارشان، حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) در کشورمان، در واقع مظهر تجلی رحمت الهی به ملت ایران است.

وی برگزاری جشن ‌های دهه کرامت را در راستای شناساندن مسیر اهل بیت (علیهم السلام) به جوانان دانست و تصریح کرد: همه مشکلات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و ... در جامعه ناشی از عدم شناخت و درک زیبایی های کلام ائمه (علیهم السلام) است.

مومنی شاد با اشاره به اینکه همه شهرستان های این استان در ایام دهه کرامت برنامه خواهند داشت، خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۰۰ ویژه برنامه برای این ایام در شهرستان های هشت گانه استان پیش بینی شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد به اهم برنامه های دهه کرامت این اداره اشاره و اضافه کرد: غبارروبی و عطر افشانی بقاع متبرکه و قبور شهدای مدفون در جوار امامزادگان و دیدار با نماینده ولی فقیه به مناسبت آغاز دهه کرامت از جمله این برنامه هاست.


وی سخنرانی مدیرکل و روسای ادارات قبل از خطبه های نماز جمعه و تشریح فرهنگ زیارت امامزادگان و نقش آنان در حل معضلات اجتماعی و ترویج معارف اسلامی، برگزاری همایش بزرگداشت و تکریم امامزادگان در شهرستان ها، یک همایش به صورت استانی و تجلیل از خادمان و فعالان بقاع متبرکه و همچنین دیدار با خانواده معزز شهداء را از دیگر برنامه های دهه کرامت در این استان برشمرد.


مومنی شاد یادآور شد: پرداختن به ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و امامزادگان شاخص استان توسط متخصصین و مبلغین اعزامی از قم، برگزاری جشن ولادت امام رضا (علیه السلام) در بقاع شاخص استان و برگزاری همایش «عفاف و حجاب» در بقاع شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در دستور کار قرار دارد.

این مسئول فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بقاع متبرکه از دیر باز ملجاء و پناهگاه مردم بوده و باید با اجراء برنامه های مطلوب و متنوع بستر حضور جوانان و نوجوانان و زائرین را فراهم کنیم، گفت: باید برنامه ‌های این دهه با کیفیت مطلوبی برگزار شود تا مردم جذب برنامه‌ها شده و فرهنگ رضوی در جامعه نهادینه شود.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا