اطلاعات دارویی قرص کلونازپام و عوارض جانبی آن


اطلاعات دارویی قرص کلونازپام و عوارض جانبی آن

افرادی که به بیماری تشنج و یا بیماری صرع دچار هستند بیش از افراد با قرصی به نام قرص کلونازپام آشنایی دارند. همان طور که احتمالا تا کنون متوجه شده اید از این قرص به منظور رفع تشنج و یا بیماری صرع استفاده می شود. اما این دارو دارای چه نوع اطلاعات و عوارض جانبی برای مصرف کنندگان خواهد داشت را در ادامه مطلب برای شما بازگو خواهیم کرد. به امید آن که...

افرادی که به بیماری تشنج و یا بیماری صرع دچار هستند بیش از افراد با قرصی به نام قرص کلونازپام آشنایی دارند. همان طور که احتمالا تا کنون متوجه شده اید از این قرص به منظور رفع تشنج و یا بیماری صرع استفاده می شود. اما این دارو دارای چه نوع اطلاعات و عوارض جانبی برای مصرف کنندگان خواهد داشت را در ادامه مطلب برای شما بازگو خواهیم کرد. به امید آن که مورد استفاده شما قرار گیرد و برای شما مفید باشد. پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

قرص کلونازپام و عوارضی که می تواند داشته باشد

اطلاعات دارویی قرص کلونازپام و عوارض جانبی آن

در این مقاله در ابتدا به نحوه و میزان مصرف این قرص می پردازیم. سپس به عوارض جانبی که ممکن است این قرص برای مصرف کنندگان ایجاد کند خواهیم پرداخت.

نحوه و میزان مصرف این دارو

قرص کلونازپام که یک داروی خوراکی می باشد بسته به نظر و تجویز پزشک باید به طور روزانه مورد استفاده قرار بگیرد. میزانی که باید از این دارو استفاده شود به شرایط مختلفی از جمله واکنشی که بدن به این دارو نشان می دهد و سن بیمار و همچنین شرایط پزشکی بستگی دارد. که برای کودکان فاکتور وزن نیز برای میزان تجویز این دارو دخیل می شود. شما اگر جزو افرادی هستید که از قرص کلونازپام برای بیماری خود استفاده می کنید باید توجه داشته باشید که دوز این دارو را بسته به نظر پزشک تغییر دهید.

قطع یک باره قرص کلونازپام و بدون مشورت با پزشک

اطلاعات دارویی قرص کلونازپام و عوارض جانبی آن

برای این که از مزایای این دارو بهره مند شوید باید آن را به طور منظم مورد استفاده قرار دهید. در صورتی که بدون نظر پزشک و مشورت با او این دارو را قطع کنید ممکن است شرایط بیماری شما نسبت به گذشته بدتر شود. لذا برای قطع مصرف این دارو حتما با پزشک معتمد خود مشورت کنید.

در صورت مشاهده هر یک از علایمی که در زیر آمده است حتما به پزشک مراجعه فرمایید

اطلاعات دارویی قرص کلونازپام و عوارض جانبی آن

غیر ارادی بودن حرکات چشم و یا غیر طبیعی بودن آن ها در صورت داشتن تنگی نفس دچار شدن به توهم و رفتاری که منجر به خشونت می شود خواب آلودگی دچار شدن به تشنج های جدید و یا افزایش آن ها در صورتی که رفتار شما به طور غیر طبیعی تغییر می کند فکر خود کشی و یا آسیب رساندن به خود که قبلا درباره قرص ضد افسردگی نیز قبلا گفته شده است تپش کوبنده قلب مصرف این دارو به همراه دارو هایی مانند هیدروکودون و کدوئین به بروز عوارض جانبی به شدت کمک می کند. و حتی ممکن است منجر به مرگ نیز شود.

جمع بندی

اطلاعات دارویی قرص کلونازپام و عوارض جانبی آن

توجه داشته باشید که قرص کلونازپام نیز مانند همه داروهای دیگر نیاز به تجویز پزشک داشته و استفاده خودسرانه از این دارو به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود. در صورتی که شما از با مجوز پزشک از این دارو استفاده می کنید و به طور ناگهانی ویژگی های جدیدی در وجود شما اتفاق می افتد حتما با پزشک معالج خود در تماس باشید. تا بتوانید با کمترین عوارض جانبی از اثر بخشی مفید این دارو استفاده کامل را ببرید. امیدواریم که آنچه در این مقاله گفته شد برای شما خوانندگان محترم مورد استفاده واقع شده باشد.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق