شیرجه موشکی مرغ ماهیخوار دریای شمالی | فیلم


بسیاری از مرغان ماهی‌خوار به صورت گروهی ماهی شکار می‌کنند. آن‌ها ممکن است تشکیل یک خط و یا شکل U داده و با تکان دادن بال‌های خود روی سطح آب، ماهی ها را به قسمت های کم عمق هدایت کنند. وقتی ماهی‌ها در مناطق کم عمق جمع شدند، مرغ ماهی‌خوار به راحتی آن‌ها را بیرون می‌کشد. با این وجود مرغ ماهی‌خوار قهوه‌ای از بالا به سمت ماهی‌ها شیرجه می‌رود اکثراً...

بسیاری از مرغان ماهی‌خوار به صورت گروهی ماهی شکار می‌کنند. آن‌ها ممکن است تشکیل یک خط و یا شکل U داده و با تکان دادن بال‌های خود روی سطح آب، ماهی ها را به قسمت های کم عمق هدایت کنند. وقتی ماهی‌ها در مناطق کم عمق جمع شدند، مرغ ماهی‌خوار به راحتی آن‌ها را بیرون می‌کشد.

با این وجود مرغ ماهی‌خوار قهوه‌ای از بالا به سمت ماهی‌ها شیرجه می‌رود اکثراً شاه ماهی و آن‌ها را در منقارش به دام می‌اندازد. مرغ ماهی‌خوار ماهی‌ها را در غبغبش ذخیره نمی کند، بلکه فقط از آن استفاده می‌کند تا آن‌ها را گرفته و آب را بیرون ریخته و ماهی‌ها را فوراً ببلعد. مرغ ماهی‌خوار سفید آمریکایی می‌تواند تا حدود ۱۱.۵ لیتر آب را در غبغبش نگه دارد. مرغان ماهی‌خوار جوان منقار خود را در گلوی مادرشان فرو کرده و غذا را از آنجا میگیرند.

مرغان ماهی‌خوار در بسیاری از مناطق ساحلی، رودخانه و دریاچه‌ها یافت می‌شوند. آن‌ها پرنده‌هایی اجتماعی هستند و اغلب به صورت گروهی و در یک صف سفر می‌کنند. آن‌ها اغلب در گروه‌هایی که در جزایر گرد هم می‌آیند جفت گیری می‌کنند.در شمال آمریکا، مرغان ماهی‌خوار قهوه‌ای در خطر هستند، اما جمعیت آن‌ها تا حدودی در حال افزایش است. پرندگان دریایی به علت مواد کشنده شیمیایی همانند DDT که به تخم ‌مرغان ماهی‌خوار و بسیاری از گونه‌های دیگر آسیب می رساند شدیداً صدمه دیدند.

منبع: آسمونی

(۳۱۹)


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیوانات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا