بیش از 700 برنامه فرهنگی هنری دهه کرامت در اردبیل برگزار می شود


بیش از 700 برنامه فرهنگی هنری دهه کرامت در اردبیل برگزار می شود

اردبیل - ایرنا - مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: امسال در دهه کرامت بیش از 700 برنامه متنوع فرهنگی و هنری در نقاط مختلف این استان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، نادر سقا روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: در دهه کرامت پارسال بیش از ۵۰۰ برنامه متنوع فرهنگی هنری در سطح استان اردبیل برگزار شد که این رقم امسال ۴۰ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه ۱۴ سال از اجرای طرح کرامت می‌گذرد و هم اکنون این طرح علاوه بر داخل کشور در ۴۰ کشور دیگر نیز اجرا می‌شود، اظهار داشت: "خدمت کریمانه - مهربانی به رسم اهل بیت (ع) "شعار کشوری امسال دهه کرامت است.

وی با اشاره به اینکه امسال دهه کرامت از ۱۳ تیر ماه همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) آغاز و تا ۲۳ سوم تیرماه مصادف با میلاد با سعادت حضرت امام رضا (ع) ادامه خواهد یافت، بیان کرد: تجلیل و تکریم ارباب رجوع، خادمان رضوی، اعزام زائرین اولین‌ها، کمک به نیازمندان، ارائه تسهیلات فرهنگی به نوجوانان، جوانان و بچه‌های مساجد و برگزاری مسابقات ورزشی مختلف از جمله برنامه‌های این دهه است.

وی از برگزاری ۱۰ جشن در ۱۰ بوستان استان و ۱۰ برنامه ویژه برای دختران همزمان با دهه کرامت خبر داد و اضافه کرد: امسال تلاش شده است برنامه‌های دهه کرامت بیشتر در مجامع عمومی از جمله امامزاده‌ها و مساجد برگزار شود.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال ۱۰۰ هزار نفر از مردم استان اردبیل در برنامه‌های دهه کرامت مشارکت داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل ایجاد نشاط اجتماعی، مومنانه و معنوی را از جمله اهداف طرح کرامت ذکر کرد.

سقا با بیان اینکه شعار امسال طرح غنی سازی اوقات فراغت " اخلاق، نشاط و معنویت " است، گفت: برای اجرای بهتر و مطلوب این طرح در استان با ۳۵ دستگاه اجرایی تفاهمنامه همکاری امضا شده است.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل افزود: ۵۵۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح استان فعال است که ۶۵ درصد آنها در مناطق محروم و کم برخوردار و روستایی قرار قرار دارد.

وی با بیان اینکه امسال در طرح غنی سازی اوقات فراغت به کودکان و نوجوانان توجه ویژه ای شده است، ادامه داد: بیشتر برنامه‌ها در مناطق آسیب پذیر و روستایی اجرا خواهد شد.

وی فعالیت‌های مجازی، آموزش، هنر متعالی، ارائه خدمات اجتماعی، قرآن و عترت و توسعه کتابخوانی را ۶ محور مهم در فعالیت‌های کانون مساجد در سالجاری بر شمرد و بیان کرد: باید استعدادهای برتر در هر رشته شناسایی و به بانک اطلاعات کانون فرهنگی هنری مساجد کشور معرفی شود.

وی با بیان اینکه پنج سال متوالی است که کانون فرهنگی هنری استان اردبیل جزو سه استان برتر کشور انتخاب می‌شود، اضافه کرد: پیش بینی می‌شود امسال ۳۰ هزار نفر در استان در طرح غنی سازی اوقات فراغت مشارکت داشته باشند.

سقا بیان کرد: هر سال ۲ هزار نفر از برادران و خواهران فعال در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان به اردو می‌روند و امسال علاوه بر اردوی داخل استان فعالان و برترین‌ها به اردوی حرم حضرت معصومه (س) و مشهد مقدس دعوت خواهند شد.

۶۱۳۰/‏‬ ۱۲۵۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو