2 خاندان در مهاباد صلح و آشتی کردند


2 خاندان در مهاباد صلح و آشتی کردند

مهاباد - ایرنا - آیین جشن صلح و سازش میان 2 خاندان مهابادی با حضور فرماندار، امام جمعه، مسوولان اداری و ریش سفیدان و متعمدان این شهرستان امروز سه شنبه، برگزار شد.

امام جمعه مهاباد در این مراسم که در محل فرمانداری و با حضور جمعی از بزرگان و ریش سفیدان ۲ خانواده، فرماندار مهاباد، امام جمعه شهرهای پیرانشهر، سردشت و ربط و شماری از مسؤولان از جمله مقام‌های قضائی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: امروز افتخاری بزرگ برای مردم منطقه به وقوع پیوسته است زیرا یکی از صفات و ویژگی‌های خداوند در این آئین تجلی یافت.

ماموستا عبدالاسلام امامی با اشاره سفارش قرآن کریم و احادیث به اهمیت بخشش افزود: جامعه ما به مصلحان و ریش سفیدانی که سنت حسنه رأفت و مهربانی را ترویج می‌دهند نیازمند است.

وی یادآور شد: اجر و ثواب کسانی که از حق و حقوق خودشان می‌گذرند و گذشت می‌کنند در پیشگاه خداوند از چنان اهمیتی برخوردار است که در روز سخت قیامت بدون محاسبه وارد بهشت می‌شوند.

فرماندار مهاباد نیز در این مراسم اظهار داشت: در یک سال گذشته حادثه ناگواری رخ داد که زمینه از بین رفتن آرامش و امنیت بین این دو خانواده بزرگ شده بود اما با کرامت و بزرگواری مردم این روستا تمام کینه‌ها و عداوت‌ها تبدیل به وحدت، دوستی و برادری شد.

ایرچ شجاعی تاکید کرد: این ۲ خانواده با عفو و گذشت خود به همه ما درس مهمی دادند که با بزرگ مردی و جوانمردی می‌توان از بزرگترین خطاهای انسانی گذشت کرد.

وی از مردم بزرگان و ریش سفیدان منطقه خواست تا با استفاده از توانایی و ظرفیت‌های فرهنگی خود زمینه‌های صلح و سازش بیشتری را به منظور ایجاد امنیت و آرامش جامعه فراهم کنند.

در ادامه این مراسم استاندار آذربایجان غربی از طریق تماس تلفنی ضمن تشکر از بانیان این مراسم گفت: خداوند به همه کسانی که مسبب این صلح آشتی در منطقه ما شده‌اند اجر و پاداش اخروی خواهد داد و بنده نیز در اولین فرصت جهت تقدیر از خانواده مقتول قدردانی خواهم کرد.

2 خاندان در مهاباد صلح و آشتی کردند

در پایان این مراسم ضمن سازش بین دو خانواده با اهدای لوح تقدیر از سوی امام جمعه مهاباد از بزرگان این دو خانواده و فعالان صلح و سازش شوراهای حل اختلاف که زمینه رفع خصومت و اختلافات را برقرار کردند قدردانی شد.

2 خاندان در مهاباد صلح و آشتی کردند

این ۲ خانواده از یک طایفه در روستای «گردشیلان» از توابع بخش خلیفان مهاباد بودند به دلیل اختلاف خانوادگی در سال گذشته با یکدیگر دچار کدورت شده بودند که با رایزنی‌های صورت گرفته از سوی ریش سفیدان و بزرگان شهر مهاباد و با پادرمیانی شماری از مسؤولان این شهرستان سرانجام این ۲ خانواده آشتی کردند.

اختلاف این ۲ خانواده بر سهم حقاًبه بود که در این بین موجب کشته شدن ۲ نفر با اسلحه گرم و مجروح شدن ۲ نفر دیگر شد که پس از این حادثه کدورت زیادی بین آنها ایجاد شده بود.

پدران و مادران این دو خانواده در طول این مدت همواره نگران فرزندان خود بودند که مبادا آتش این دشمنی شعله ورتر شود و دامن سایر جگرگوشه‌هایشان را بگیرد اما با رایزنی بزرگان، معتمدان و مسؤولان بالاخره اختلاف آنها پایان یافت و بزرگان ۲ خانواده با هم صلح و سازش کردند.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت و ۱۹۲ روستا دارای ۲ بخش مرکزی و خلیفان است.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/۷۱۲۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) نمایش موزیکال «شازده کوچولو»