سیل‌زدگان خراسان شمالی به بانک معرفی شدند


سیل‌زدگان خراسان شمالی به بانک معرفی شدند

بجنورد - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: یک هزار و 318 نفر که از سیل و بارندگی های امسال آسیب دیده بودند، برای دریافت تسهیلات ساخت مسکن به بانک معرفی شدند.

علی محمدی روز سه شنبه در آیین معارفه مدیر بنیاد مسکن شهرستان مانه و سملقان اظهار داشت: در جریان بارندگی های اسفند پارسال تا بهار امسال ۲۶۴ روستا و ۱۰ شهر خراسان شمالی آسیب دید که بیشترین خسارت به واحدهای مسکونی فرسوده وارد آمد.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست جبران خسارت و کمک به حادثه دیدگان سیل، یک هزار و ۴۰۰ سهمیه به استان ابلاغ شده، افزود: تاکنون یک هزار و ۳۱۸ نفر به بانک‌ها معرفی شده اند که ۳۰۷ پرونده به انعقاد قرارداد منجر شده است.

وی اظهار کرد: از افرادی که تسهیلات مربوطه را دریافت کرده‌اند، ۶۰ واحد در مرحله اسکلت بندی و ۱۲۳ واحد در مرحله پی ریزی قرار دارند.

محمدی در خصوص کمک‌های بلاعوض بنیاد مسکن خراسان شمالی به آسیب دیدگان سیل، افزود: این نهاد ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض معیشتی به ۱۰۸ خانوار روستایی، سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اجاره بها به ۱۱۰ خانوار و ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کمک برای ساخت و تعمیر مسکن پرداخت کرده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی اظهار کرد: به منظور شتاب بخشیدن به کار و آسان سازی روند انعقاد قرارداد با بانک‌ها، نیروهای این بنیاد در بانک‌ها مستقر شده‌اند که پرونده‌ها به سرعت بررسی شده و وارد مرحله عملیاتی شود.

در این آیین با تقدیر از خدمات سعید رئوفی، علی حصاری به عنوان مدیر جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان مانه و سملقان معرفی شد.

شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان در ۴۵ کیلومتری غرب بجنورد واقع است.

۷۱۸۳/۵۱۳۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی