10 هزار نفر در لرستان تسهیلات جبران خسارت سیل دریافت کردند


10 هزار نفر در لرستان تسهیلات جبران خسارت سیل دریافت کردند

خادمی درباره روند پرداخت ها در استان لرستان گفت: در استان لرستان 28 هزار و 187 نفر را برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی کرده ایم که اکنون با 13 هزار نفر آنها قرارداد امضا شده و به بیش از 10 هزارنفر نیز طبق قراردادها تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، «سیدموسی خادمی» شب گذشته (سه شنبه 11 تیر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره آخرین اقدامات انجام شده برای بازسازی مناطق سیل زده استان لرستان با اشاره به اینکه در همه روستاها حریم بندی و تعیین بستر شده است، گفت: مشکلی وجود ندارد، حدود 40 روستا جابجایی داشته که در این باره نظر بخشی از منازل مشکل دار را نیز تامین می کنیم.

استاندار لرستان درباره روند پرداخت ها در این استان گفت: در استان لرستان 28 هزار و 187 نفر را برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی کرده ایم که اکنون با 13 هزار نفر آنها قرارداد امضا شده و به بیش از 10 هزارنفر نیز طبق قراردادها تسهیلات پرداخت شده است.

وی ادامه داد: مجموع کل تسهیلات در بخش مسکن 800 میلیارد تومان است که 200 میلیارد آن را بانک ها پرداخت کرده اند و 62 میلیارد تومان هم کمک‌های بلاعوض به لرستان پرداخت شده که در مجموع 260 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به سیل زدگان در حوزه مسکن پرداخت‌شده است.

استاندار لرستان تصریح کرد: همچنین تا امروز 120 واحد تجاری این استان در پلدختر وام 45 میلیونی را دریافت کرده اند.

خادمی درباره اقدامات انجام شده برای بازسازی مناطق سیل زده روستایی این استان گفت: مبلغ 220 میلیارد تومان در این بخش تسهیلات اختصاص‌یافته و در حوزه‌های راه‌ها، عمران شهری و آب و برق نیز اعتبارات خوبی اختصاص‌یافته است.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه برآورد خسارات حوزه کشاورزی در لرستان بالا بوده که رقم آن به طور مشخص دقیق نشده است، گفت: در این بخش 280 میلیارد تومان تسهیلات به لرستان اختصاص یافته که حدود 300 میلیون آن اکنون پرداخت شده است./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !