دولت 23 میلیارد تومان اعتبار به دهیاری های آذربایجان شرقی پرداخت کرد


دولت 23 میلیارد تومان اعتبار به دهیاری های آذربایجان شرقی پرداخت کرد

تبریز-ایرنا- مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ایجاد منابع پایدار درآمدی برای دهیاری ها اولویت اصلی استان در حوزه عمران روستایی است، گفت: بر این اساس دولت سال گذشته 23 میلیارد تومان به دهیاری های استان پرداخت کرد.

تقی کرمی روز چهارشنبه در در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: حجم پروژه های عمران روستایی در سال قبل بیش از ۴۷ میلیارد بود که با مشارکت دهیاران و مردم محقق شد.

وی ادامه داد: ایجاد درآمدپایدار برای دهیاری ها اولویت اصلی مدیریت استان برای تسریع در عمران روستاهاست که دولت برای تحقق این امر تسهیلات ارزان قیمت برای نهاد دهیاری ها تدارک دیده است.

کرمی همچنین میزان آسفالت ریزی معابر روستاهای استان در سال ۹۷ را نیز ۱۴۷ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: باهمکاری بنیاد مسکن و دهیاری ها عمران و توسعه روستاها تسریع خواهد شد.‌

وی گفت: از سال ۹۲ تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری دولت ۶۴۰ میلیارد تومان به حساب دهیاری ها واریز کرده است.

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه روستاهای فاقد دهیاری از نعمت اعتبارات مصوب مجلس و دولت در بنامه ششم توسعه نیز بهرمند شده‌اند افزود: در سال گذشته ۲۵ میلیارد تومان برای روستاهای فاقد دهیاری اعتبار تزریق شده است.

وی با اشاره به اینکه در استان ۶۸۰ روستا نیازمند بازنگری طرح‌های هادی هستند، ادامه داد: برای بازنگری طرح هادی این روستاها به ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم.

وی افزود: امسال تلاش می کنیم بازنگری طرح هادی در ۱۵۰ روستای آذربایجان شرقی را به اتمام برسانیم.

کرمی گفت: برای روستاهای زیر ۲۰ خانوار از امسال نقشه طرح هادی تهیه خواهد شد.


۷۲۳۹/‏۵۱۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر امید به صورت داستان + متن شعر