دبیر کارگروه بررسی اسناد طرح ترافیک گفت: به خبرنگاران جامانده از ثبت نام کارت بلیت مترو فرصتی میدهیم که از صبح چهارشنبه 13 تیر با مراجعه به سایت ثبت نام کنند که این فرصت آخر است

فرهاد خوانساری، دبیر کارگروه بررسی مدارک و اسناد متقاضیان استفاده از سهمیه طرح ترافیک ویژه‌ خبرنگاری در گفتگو با خبرنگار شهری – رفاهی خبرگزاری موج، گفت: طبق اظهارات و گفتگوهایی که بنده از ابتدای سال تا کنون با رسانه ها داشته ام، بارها تصریح کرده ام که خبرنگارانی که بنا به هر دلیلی موفق به دریافت طرح ترافیک خبرنگاری نشده یا خود از ابتدا متقاضی دریافت این طرح نبوده اند، می‌توانند نسبت به دریافت کارت بلیت حمل و نقل عمومی ( کارت بلیت مترو )، اقدام کنند.

مهلت مجدد ثبت نام برای جاماندگان از ثبت‌نام کارت بلیت خبرنگاری

وی در ادامه افزود: ما در ستاد بررسی مدارک متقاضیان دریافت طرح ترافیک، ثبت‌نام کارت بلیت‌های حمل و نقل عمومی را همزمان با طرح ترافیک خبرنگاران آغاز کردیم. اما درست در زمانی که ما پرونده طرح ترافیک خبرنگاری را که داشتیم می‌بستیم تماس‌هایی از سو اکثر خبرنگاران با ما برقرار شد، مبنی بر اینکه ما ثبت نام نکرده ایم. این در حالیست که پیش از برقراری این تماس ها ما در ستاد ثبت نام ها را در حوزه طرح ترافیک و کارت بلیت در دو مرحله تمدید کردیم.

خوانساری با اشاره به تعداد پیامک‌هایی که برای دریافت کارت بلیت برای خبرنگاران ارسال شده، گفت: تا این لحظه برای بیش از 700 خبرنگاری که مشمول دریافت کارت بلیت حمل و نقل عمومی هستند پیامک ارسال کرده ایم. این تعداد خبرنگار مدارک‌شان رصد، تصویب و قطعی شده و صدور کارت و کارهای مقدماتی و اداری مربوط به سایر خبرنگاران هم در حال تکمیل و در دست اقدام است.

برخی رسانه ها اخبار ما را عمیق و درست منعکس نمی‌‌کنند

دبیر کارگروه بررسی مدارک و اسناد متقاضیان استفاده از سهمیه طرح ترافیک در بخش دیگری از اظهاراتش افزود: ما گلایه ای که از برخی رسانه ها داریم این است که اخبار را بصورت عمیق و درست منعکس نمی‌‌کنند. چرا که ما در وقت مقتضی و طبق زمان بندی اطلاعیه صادر و اقدام به برگزاری نشست خبری کردیم و در آنجا ریز تمام اطلاعات را برای انعکاس در رسانه ها عنوان کردیم. اما در کمال تعجب دیدیم نتیجه اخبار تاسف بار است. چون مواردی منعکس می‌شود که پر از ابهام هستند و گاهی مملو از تناقض! پس کاملا طبیعی است که در چنین احوالی و با انعکاس چنین اخباری خود خبرنگاران هم دچار سر درگمی شوند.

فرصتی دیگر در نظر گرفتیم که آخرین فرصت است

وی با تصریح بر این نکته که در نشست خبری گفتیم که صدور طرح ترافیک خبرنگاری و کارت بلیت خبرنگاران به صورت همزمان انجام شد. خب این یعنی چه؟ معنی کاملا در جمله نهفته است. هر خبرنگاری که برای دریافت طرح ترافیک مراجعه کرده باشد، در سایت ما دیده که گزینه ای وجود دارد در آن نوشته: آیا متقاضی دریافت کارت بلیت هستید یا خیر؟ بهر حال شاید برخی از خبرنگاران اشتباه برداشت کرده و ازصحبت های من اینگونه استنباط کرده و نوشته بودند که خوانساری گفته به محض اینکه پرونده طرح ترافیک خبرنگاران را ببندیم تازه کارهای ثبت نام و اقدامات اولیه کارت بلیت ها را انجام خواهیم داد. در حالیکه منظور من این نبود و چون خود همکاران خبرنگار اطلاعات ما را درست منعکس نکرده بودند، بسیاری از همکاران خودشان که متقاضی درخواست کارت بلیت بوده اند، از این طرح جا مانده اند که بهر حال با اوضاعی که شما هم اشاره کردید، سعی کردیم فرصت دیگری برای این منظور در نظر بگیریم که آخرین فرصت است.

مهلت مجدد ثبت نام برای جاماندگان از ثبت‌نام کارت بلیت خبرنگاری

از دست رفتن طرح ترافیک و کارت بلیت!

خوانساری با اشاره به خطای دیگر برخی خبرنگاران اظهار داشت: حتی برخی از خبرنگاران در مواجهه با خود من یا همکاران معترف شدند که ما ترسیدیم که اگر کارت بلیت را از بین گزینه های سایت انتخاب کنیم دیگر به ما طرح ترافیک تعلق نگیرد و ارائه کارت بلیت ها بهانه ای باشد برای منتفی کردن طرح ترافیک. در نتیجه ما کارت بلیت را انتخاب نکردیم و نتیجه این شد که حالا نه طرح ترافیک دریافت کردیم و نه کارت بلیت حمل و نقل عمومی !

تکلیف جاماندگان از ثبت نام کارت بلیت خبرنگاری چیست ؟

این مسئول مدیریت شهری در پاسخ به این سوال که با توجه به وضعیت پیش آمده در حال حاضر تکلیف آن دسته از خبرنگارانی که موفق به ثبت‌نام و دریافت کارت‌بلیت حمل و نقل عمومی نشده اند، چیست، گفت: ما با توجه به اوضاع پیش آمده و همانطور که اشاره کردم، سعی می کنیم مجددا ظرف یکی دو روز آینده سایت را فعال کنیم که با توجه به شرایط به نظر می رسد از صبح چهارشنبه (13 تیرماه) خبرنگاران جامانده و متقاضی دریافت کارت بلیت ها می توانند به سایت مراجعه و مراحل ثبت نام خود را دنبال و از این فرصت نهایی استفاده کنند. چرا که دیگر امکان تمدید زمان ثبت نام وجود ندارد.

جاماندگان، ثبت نام تا زمان ارسال پیامک شکیبایی کنند

وی در تشریح شیوه ثبت نام و اقدام کارگروه بررسی مدارک متقاضیان طرح ترافیک خاطر نشان کرد: افراد باید به سایت مراجعه و ثبت نام کنند و ما با بررسی و جمع بندی نهایی، سوابق و وضعیت کاری آنها را مد نظر قرار می دهیم و با توجه به معیارهایی که در نظر داریم، کارت بلیت حمل و نقل عمومی مربوط به دوستان خبرنگار جامانده را ارسال و توزیع خواهیم کرد. که البته این اقدام با توجه به حجم و سختی کار، مقداری زمان بر است. لذا توصیه می‌کنیم دوستان شکیبایی کنند.

*هر روزی که کارت‌بلیت دریافت شود، بمدت یک سال اعتبار خواهد داشت

دبیر کارگروه بررسی اسناد طرح ترافیک خبرنگاری در توضیح اظهارات پیشین خود متذکر شد: البته باید در مورد ارسال و توزیع کارت بلیت های خبرنگارانی که تا کنون پیامک ارسال را دریافت نکرده اند، تاکید کنم چنانچه خبرنگاری در هر روزی که کارت‌بلیت خود را از ما تحویل بگیرد، آن کارت بلیت تا یک سال بعد اعتبار خواهد داشت. یعنی خبرنگاری که مثلا در روز 20 مردادماه 98 کارت بلیت مترو را دریافت می‌کند، کارت او تا 20 مرداد ماه سال 99 اعتبار خواهد داشت. لذا باید تاکید کنم به عنوان یک خبرنگار اگر کارت بلیت شما حتی در اردیبهشت ماه یا فروردین ماه سال آینده هم صادر شود، آن کارت بلیت در آن موعد باطل خواهد شد و کارتی که در اختیار تان قرار خواهد گرفت، مجدد تا سال بعد شارژ و اعتبار خواهد داشت.

*برای ثبت نام کارت بلیت حمل و نقل عمومی چه باید کرد؟

لازم به ذکر است که خبرنگاران جامانده در مرحله ثبت نام کارت بلیت حمل و نقل عمومی که مایل به ثبت نام و دریافت کارت بلیت هستند، باید ابتدا به ساکن با رجوع به سایت myservices.tehran.ir ، قسمت "خدمات طرح ترافیک"، به زیر بخش "خبرنگاران، روزنامه نگاران و عکاسان" مراجعه کرده و گزینه « متقاضی کارت بلیت هستید؟» را تایید کنند.

در ادامه با پرکردن سایر فیلدهای اطلاعات مراحل نهایی ثبت نام خود را تکمیل نموده که با دریافت پیامکی با مضمون تایید ثبت‌نام نهایی، منتظر دریافت پیامک از سوی کارگروه بررسی مدارک و اسناد متقاضیان استفاده از سهمیه طرح ترافیک ویژه‌ خبرنگاری بمانند که در آن پیامک زمان و مکان دریافت کارت به اطلاع آنان خواهد رسید.