برداشت جو در 4300 هکتار از مزارع مهاباد آغاز شد


برداشت جو در 4300 هکتار از مزارع مهاباد آغاز شد

مهاباد - ایرنا - رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: برداشت محصول جو از سطح چهار هزار و 300 هکتار از مزارع این شهرستان به صورت سنتی و مکانیزه آغاز شد.

جعفر علیزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این مقدار سطح زیر کشت جو در مهاباد ۴۰۰ هکتار به صورت آبی و سه هزار و ۹۰۰ هکتار به صورت دیم کشت شده و پیش بینی می‌شود در مجموع ۹ هزار و ۵۰۰ تُن محصول برداشت شود.

وی اضافه کرد: با توجه به بارش‌های مناسب پاییزه و بهاره در سال زراعی جاری میانگین برداشت این محصول در مزارع آبی چهار تن و ۲۰۰ کیلوگرم در هکتار و در مزارع دیم بیش از ۲ تن در هکتار پیش بینی شده است.

علیزاده در خصوص ارقام جو نیز گفت: کشاورزان این شهرستان در مزارع آبی از ارقام «بهمن»، «ماکویی»، «مهتاب» و «گوهران» و در مزارع دیم از ارقام «آبیدر»، «سهند» و ارقام بومی استفاده کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امسال هم سطح زیرکشت و هم میانگین برداشت محصول در مقایسه با سال قبل افزایش یافته است، اظهار داشت: کشاورزان این شهرستان سال گذشته هفت هزار و ۴۰۰ تُن محصول را در چهار هزار و ۸۰ هکتار سطح زیر کشت جو، برداشت کرده بودند که میانگین برداشت در مزارع آبی سه هزار و ۴۷۰ کیلوگرم در هکتار و در مزارع آبی یکهزار و ۸۰۰ کیلوگرم در هکتار بود.

علیزاده گفت: با وجود اینکه مرکز خرید تضمینی جو در این شهرستان راه اندازی شده اما با توجه به بالا بودن قیمت بازار در مقایسه با قیمت تضمینی، کشاورزان تمایل چندانی برای تحویل محصول خود به این مرکز ندارند.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی و ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع شده و دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است.

در سال زراعی گذشته، ۶۳ هزار هکتار از مزارع مهاباد به کشت محصولات مختلف اختصاص یافته بود که ۵۲ هزار هکتار آن به صورت دیم و مابقی به صورت آبی کشت شده بود.

۳۰۲۰/‏۶۱۸۵/‏۷۱۲۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا