به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،مدیر دفتر فناوری اطلاعات آبفای هرمزگان ضمن تشریح مزایای استفاده از سامانه 1522 ، بیان داشت: مشترکان با ثبت شماره اشتراک در این سامانه می‌توانند درخواست خود مبنی بر دریافت کاهنده‌ی مصرف آب را ثبت کنند که نقش بسزایی در کاهش مصرف و کاهش آب‌بهای مشترکین دارد.

«بهزاد کهورزاده» گفت: در سال های اخیر به منظور تکریم بیشتر ارباب رجوع، حذف کاغذبازی، کاهش مراحل اداری و همچنین سرعت بخشیدن به فعالیت‌های شرکت، اقدام به افزایش درگاه‌های ارائه خدمت به‌صورت غیرحضوری کرده‌ایم تا مردم آسان‌تر خدمات این حوزه را دریافت کنند.

وی به تشریح مزایای راه اندازی سامانه 1522 پرداخت و افزود: در همین راستا این سامانه با هدف افزایش کیفیت خدمات و تسریع در پاسخ‌گویی و ایجاد ارتباط دوسویه بین شرکت آبفا و مشترکین ایجاد شد که شهروندان می‌توانند با ورود شماره اشتراک از بدهی آب‌بها و آخرین مبلغ قبض خود آگاه شوند که این قبض‌ها به صورت صورت‌حساب میان‌دوره‌ای نیز قابلیت ارائه دارد.

مدیر دفتر فناوری اطلاعات آبفای هرمزگان اظهار داشت: برای افزایش سرعت انجام امور و همچنین رفاه حال مشترکان، پرداخت قبوض از طریق کارت‌های بانکی نیز امکان‌پذیر است و حتی امکانی را ایجاد کرده‌ایم تا مشترکان با ثبت شماره اشتراک بتوانند درخواست خود مبنی بر دریافت کاهنده‌ی مصرف آب را ثبت کنند.

وی تصریح کرد: پس از ثبت این درخواست، واحد بهره‌برداری آبفا مسئولیت پیگیری موضوع را برعهده خواهد داشت و پکیج مناسب در محل مشترک نصب خواهد شد.

کهورزاده، اعلامِ کارکردِ کنتور را یکی دیگر از قابلیت های سامانه 1522 عنوان کرد و گفت: با ورود شماره اشتراک و رقم کارکرد جاری کنتور, تسویه‌حساب بهای مصرفی مشترک تا تاریخ روز بر اساس رقم مصرفی امکان پذیر خواهد بود .

وی در پایان گفت: ثبت یا تغییر شماره همراه یا شماره ثابت، انصراف یا حذف شماره تماس، شرکت در نظرسنجی عدد و درخواست حذف قبض فیزیکی از دیگر امکانات سامانه 1522 است.