پیکر 2 شهید دوران دفاع مقدس بر روی دوش مردم قزوین تشییع شد


پیکر 2 شهید دوران دفاع مقدس بر روی دوش مردم قزوین تشییع شد

قزوین - ایرنا - مراسم تشییع پیکر پاک 2 شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس در قزوین برگزار شد.

مراسم تشییع پیکر شهیدان محرمعلی رویتوند غیاثوند و اکبر مهدی‌زاده روز چهارشنبه از مقابل امامزاده اسماعیل (ع) تا مزار شهدای قزوین بر دوش مردم مؤمن و همیشه در صحنه قزوین تشییع شد.

در مراسم تشییع شهدای دوران دفاع مقدس آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین، داود محمدی و سیده حمیده زرآبادی نمایندگان مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، فرماندهان نظامی و انتظامی استان، فرماندار، مدیران کل و مردم مؤمن و همیشه در صحنه قزوین نیز حضور داشتند.

در این مراسم ضمن ادای احترام نظامی توسط نیروهای نظامی حاضر به مقام شهدا، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به خواندن دعا و مصیبت اهل بیت (ع) پرداختند.

پیکر شهید محرمعلی رویتوند غیاثوند پس از این مراسم به زادگاه خود روستای کوران دشت و طلبه شهید اکبر مهدی زاده به روستای طزرک از توابع شهرستان تاکستان جهت خاکسپاری منتقل شدند.

شهیدان محرمعلی رویتوند غیاثوند و طلبه شهید اکبر مهدی زاده در بین ۳۵ شهید دوران دفاع مقدس که در عملیات‌های والفجر یک، خیبر، ایذائی والفجر هشت، رمضان، بیت‌المقدس، والفجر ۴، محرم، کربلای پنج و تک دشمن به شهادت رسیده بودند، شناسایی شدند.

شهید رویتوند غیاثوند، متولد دهم دی ماه ۴۷ در روستای کوران دشت از توابع شهرستان قزوین، به عنوان سرباز ژاندارمری در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت و سرانجام نیز در ۲۱ تیرماه سال ۶۷ در ابوقریب توسط نیروهای عراقی به شهادت رسید و پیکر مطهرش نیز پس از ۳۰ سال مورد شناسایی قرار گرفت.

طلبه شهید مهدی‌زاده یکم شهریور ماه سال ۴۶ در روستای طزرک از توابع شهر بویین زهرا دیده به جهان گشود و با آغاز جنگ تحمیلی و در حالی که تنها ۱۴ سال سن داشت از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و سرانجام نیز در یکم بهمن سال ۶۴ در ام‌الرصاص عراق به شهادت رسید.

استان قزوین سه هزار شهید گلگون کفن دارد.

۸۰۵۴* ۶۱۰۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403