بیوگرافی سیما بینا + حواشی زندگی و عکس های سیما بینا و همسرش


سیما بینا یکی از خوانندگان زن ایرانی است که بیشتر به زبان های محلی می خواند. او اصلاتا اهل خراسان جنوبی است ولی به زبان محلی تمام اقوام ایرانی آوازهایی خوانده است.  در این مطلب بیوگرافی کامل سیما بینا و عکس های او وهمسرش را مرور می کنیم. بیوگرافی سیما بینا سیما بینا متولد 14 … نوشته بیوگرافی سیما بینا + حواشی زندگی و عکس های سیما بینا و همسرش...

بیوگرافی سیما بینا + حواشی زندگی و عکس های سیما بینا و همسرش

سیما بینا یکی از خوانندگان زن ایرانی است که بیشتر به زبان های محلی می خواند. او اصلاتا اهل خراسان جنوبی است ولی به زبان محلی تمام اقوام ایرانی آوازهایی خوانده است. در این مطلب بیوگرافی کامل سیما بینا و عکس های او وهمسرش را مرور می کنیم.

بیوگرافی سیما بینا

سیما بینا متولد 14 دی ماه سال 1323 در خوسف است او نوازنده، نقاش، آهنگساز و خواننده آوازها و ترانه های محلی ایرانی می باشد. مادر او پوراندخت ایران نژاد و پدرش احمد بینا اهل تفرش بود.

یادگیری موسیقی نزد پدر

او زمان کودکی در کنار احمد بینا پدرش که استاد موسیقی سنتی، شاعر و آهنگساز ترانه های اولیه اش بود رشد کرد. پدرش آهنگساز ترانه های اولیه او بود.

بیوگرافی سیما بینا + حواشی زندگی و عکس های سیما بینا و همسرش

شروع فعالیت

از سن 9 سالگی خوانندگی را در رادیو ایران شروع کرد. ردیف موسیقی ایرانی و تکنیک های آوازی را نزد استادانی همچون موسی خان معروفی و نصرالله زرین پنجه یاد گرفت.

او پس از فارغ التحصیل شدن از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته نقاشی در سال 1349 تحصیل موسیقی ایرانی و ردیف را نزد عبدالله دوامی ادامه داد.

گردآوری ترانه های محلی

سیما بینا بعد از سال 1357 در کنار تدریس موسیقی و آواز به پژوهش و گردآوری ترانه های محلی ایرانی پرداخت و آهنگ های مردمی و روستایی را بازنویسی کرد و در گردآوری ترانه های محلی زادگاهش هم تلاش زیادی کرد.

او به مناطق دورافتاده در سراسر این ناحیه سفر کرد و مجموعه ای از ترانه ها و آهنگ های کمیاب و فراموش شده را گردآوری کرد.

از سال 1372 او برای ارائه گنجینه یافته هایش در موسیقی های محلی ایرانی به جشنواره های موسیقی در کشورهای مختلف دعوت شده است.

ازدواج و خانواده سیما بینا

او پس از پایان تحصیلات با عزیرالله میتویی ازدواج کرد و حاصل ازدواج آنها 2 پسر و دختر است. این دو پس از چند سال از هم جدا شدند. پسر او آرش میتویی گیتار به سبک راک می زند. او سال ها بعد با حسن زاره ازدوج کرد که همسرش در کلن زندگی می کند و آوازهای محلی تهیه می کند.آرش و آسا میتویی حاصل ازدواج او با همسرِ درگذشته اش، مهندس عزیز میتویی هستند.

آسا هم سال های قابل توجهی از عمر خود را به طراحی لباس پرداخته است و پیش تر مجموعه ای را ملهم از پوشش زنان نواحی ایران طراحی و ارائه کرده بود که مادر، تعدادی از آنها را برای اجراهای خود انتخاب کرده است. آسا اکنون در مادرید زندگی می کند و به تدریس در مدرسه ای بین المللی اشتغال دارد. می گوید هر دو عاشق شعر و ادبیات فارسی هستند و از کودکی در محیطی فرهنگی و ادبی رشد کرده اند.

از عشقش به نوه کوچک و باهوش خود حرف می زند و از همراهی عاشقانه همسرش. او را بزرگترین حامی و همراه خود می داند؛ مردی که عاشق موسیقی است، ضعف های او را در کارهایی که به تکنولوژی مربوط می شود جبران می کند؛ و در سفرهای پژوهشی پا به پایش می آید و عکس و فیلم می گیرد.

بیوگرافی سیما بینا + حواشی زندگی و عکس های سیما بینا و همسرش

تعلیم آواز و اجرای کنسرت

این خواننده نخستین زنی است که بعد از انقلاب کلاس تعلیم آواز دایر کرد. او نخستین زنی بود که در تالار وحدت کنسرت اجرا کرد. از سال 1993 میلادی تا به حال به جشنواره های جهانی مختلفی دعوت شده است و موسیقی محلی را به گوش علاقه مندان رسانده است.

کتاب لالایی های ایران هم حاصل 30 سال پژوهش او در سفرهای مختلف به شهرها و روستاهای مختلف و ملاقات با مردمان مناطق مختلف است.

آلبوم ها

همدلان پریشان شولا نوایی نوایی درنا حنایی بانو جان کلاسیک پارسی زلفای یارم موسیقی جنوب خراسان موسیقی شمال خراسان عشق گل آوای صحرای۱ آوای صحرای۲ لاله‌زار دلبر گل سرخ افغانستان یا مولا

آثار پرفروش

برخی از آثار محبوب و پرفروش او عبارت‌اند از:

جوونای قلعهٔ پیر ای بت چین ای صنم عزیز بنشین به کنارم بیا تا قدر یکدیگر بدانیم شاه صنم، زیبا صنم این یار منه که می‌رود سربالا (شفتالوفروش) چو مرغ شب خواندی و رفتی از خم زلفت دل شیدا شکست از این‌جا تا به بیرجند سه گداره دلبر بانو عزیزوم بهلوری ام ننه گل ممد دختر خاله گل ناز من

بیوگرافی اینابیوگرافی ایرم دریجی

امیدواریم بیوگرافی سیما بینا مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

تعداد رای: 0 و امتیازات: 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیوگرافی چهره‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403