اخذ مجوز وقت تولیدکنندگان را تلف می‌کند


اخذ مجوز وقت تولیدکنندگان را تلف می‌کند

گروه سیاست و اقتصاد ـ رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس با بیان اینکه درخواست مجوز از ادارات و سازمان‌ها باعث می‌شود که یک مانع بر سر راهمان قرار دهیم، گفت: اخذ مجوز وقت افراد و تولیدکنندگان را تلف می‌کند.

اخذ مجوز وقت تولیدکنندگان را تلف می‌کند

به گزارش ایکنا از فارس، جمال رازقی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس امروز،‌ 12 تیر در سومین سمینار تخصصی صنعت پخش در جنوب کشور بیان کرد: طی سال‌های اخیر همکاری‌های فراوان و گسترده‌ای با شرکت‌های پخش داشته و داریم و اقدامات این شرکت‌ها در بسیاری از مواقع موجب آزار و اذیت تولیدکننده می‌شد.
وی با اشاره به اینکه در جهت توزیع بهتر کالا و جلوگیری از زیان تولید کننده‌های صاحب برند همواره مسئولیت پخش محصولاتشان را بر عهده می‌گیرند، افزود: اخذ مجوز وقت افراد و تولیدکنندگان را تلف می‌کند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس ادامه داد: برای اخذ مجوز باید از کشور اقدام کنیم و در مرحله بعد روال اداری را در ادارات و سازمان‌های مرتبط در استان طی کنیم در نتیجه این مهم سبب هدر رفتن وقت می‌شود.
رازقی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در سال‌های گذشته برای اخذ مجوز به ایستادن در صف‌های طولانی عادت کرده‌اند، ادامه داد: اگرچه پخش محصولات یکی از فرآیندهای زنجیره تولید محسوب می‌شود، بنابراین در این بخش از مسئولین و دست‌اندرکاران تقاضامندیم که با برداشتن موانع اقداماتی انجام دهند که موجب تسریع امور شود.
به گفته رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس درخواست مجوز از ادارات و سازمان ‎‌ها باعث می‌شود که یک مانع بر سر راهمان قرار دهیم.
وی با بیان اینکه در بخش توزیع کالا باید ضابطه ایجاد کنیم، ادامه داد: مشکلات عدیده در شرکت‌های پخش موانعی را بر سر راه آنها قرار داده است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس همچنین گفت: تولیدکنندگان نمی‌توانند کالاهای خود را با قیمت دلخواه محصولاتشان را وارد بازار کنند.
وی با بیان اینکه مسئولین وزارت صمت باید در جهت حفظ حقوق تولیدکننده و مصرف کننده فروشگاه‌های زنجیره‌ای را ساماندهی کنند، افزود: ایجاد سیستم ناهماهنگ در فروشگاه‌های زنجیره‌ای مشکلاتی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس با بیان اینکه سیاستگذار و دستگاه‌های دولتی با مسائل پیرامون تولید مشکل دارند، گفت: متاسفانه سیاستگذاران مشکلی با سیستم‌های واسطه‌گری و دلالی ندارند که این مهم سبب شده که 65 درصد مالیات کشور توسط تولید کنندگان پرداخت شود.
رازقی با تصریح اینکه شرکت‌های پخش سودآور نیستند، گفت: نبود یک نرم افزار مناسب در این بخش مشکلاتی را برای شرکت‌های پخش ایجاد کرده است.
وی با اشاره به فعالیت چهار میلیون واحد صنفی با مجوز و بدون مجوز در کشور، گفت: به ازای هر 5 خانواده یک واحد صنفی در کشور وجود دارد که این تعداد باعث شده فشار مضاعفی بر روی تولید کننده و مصرف کننده وارد شود.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا