بالا گرفتن تنش در روابط لندن و پکن


سفیر چین در لندن گفت انگلیس باید به طور جدی به فکر پیامدهای اقدامات خود باشد و درباره عواقب موضع گیری های خود بیاندیشد.

بالا گرفتن تنش در روابط لندن و پکنبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن؛ تنش سیاسی میان لندن و پکن بر سر هنگ کنگ بالا گرفته است و دو طرف، یکدیگر را به مداخله و نقض قوانین بین المللی متهم می کنند.

پس از آنکه جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس با انتشار پیامی خطاب به دولت چین در توئیتر نوشت: رابطه خوب و دوجانبه به رعایت قراردادهای حقوقی و پایبندی به آنها بستگی دارد و این بهترین راه برای نگه داشتن یک رابطه خوب میان بریتانیا و چین است چین به ان واکنش نشان داد.
سفیر چین در لندن در واکنش به این پیام در مصاحبه ای تلویزیونی گفت: انگلیس باید به طور جدی به فکر پیامدهای اقدامات خود باشد و درباره عواقب موضع گیری های خود بیاندیشد که اعتماد پکن به لندن را تضعیف کرده است. جانبداری انگلیس از تظاهرکنندگان در هنگ کنگ و حمایت از طرف باطل بر روابط دو کشور خدشه وارد می کند.
وی با بیان اینکه انگلیس از قانون شکنان و افرادی که به اقدامات خشونت آمیز در هنگ کنگ دست می زنند حمایت می کند از لندن خواست در امور داخلی هنگ کنگ دخالت نکند. سفیر چین در لندن گفت: هنگ کنگ زیر نظر چین است و دیگر هنگ کنگی نیست که زیر نظر کلنی انگلیس باشد.
سفیر چین در انگلیس در پی این اظهارات به وزارت امور خارجه انگلیس احضار شد. ترزا می نخست وزیر انگلیس با ضمن جانبداری از معترضان در هنگ کنگ دولت چین را به نقض خودمختاری هنگ کنگ متهم کرد که واکنش وزارت تند وزارت امور خارجه چین را در پی داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی