10 مانگایی که لایق تبدیل شدن به انیمه هستند


10 مانگایی که لایق تبدیل شدن به انیمه هستند

منابع زیادی وجود دارند که سازندگان برای تولید انیمه از آن‌ها استفاده می‌کنند، رمان‌ها، گاهی بازی‌ها، شاید هم یک داستان کاملا اورجینال، ولی در نهایت این مانگا است که به عنوان منبع اصلی برای تولید انیمه استفاده می‌شود. در هر فصل شاهد عرضه انیمه‌های جدیدی هستیم که از بر اساس این طراحی‌های سیاه و سفید تولید شده‌اند؛ اما تا به حال شده است که یک مانگا...

منابع زیادی وجود دارند که سازندگان برای تولید انیمه از آن‌ها استفاده می‌کنند، رمان‌ها، گاهی بازی‌ها، شاید هم یک داستان کاملا اورجینال، ولی در نهایت این مانگا است که به عنوان منبع اصلی برای تولید انیمه استفاده می‌شود.

در هر فصل شاهد عرضه انیمه‌های جدیدی هستیم که از بر اساس این طراحی‌های سیاه و سفید تولید شده‌اند؛ اما تا به حال شده است که یک مانگا واقعا خوب را بخوانید و بعد متوجه شوید که این اثر انیمه ندارد؟ گاهی اوقات با خود می‌گوییم واقعا چرا چنین کار قوی پویانمایی ندارد ولی صدها اثر با داستان تکراری خود تبدیل به انیمه می‌شوند. البته ساخته شدن انیمه بر اساس یک مانگا سال‌ها بعد از اتمام آن نیز کار عجیبی نیست، کافی است نگاهی به آثار Banana Fish و Parasyte بیاندازید. حال بگذارید نگاهی داشته باشیم به ده مانگایی که لیاقت تبدیل شدن به انیمه را دارند.

Holyland

10 مانگایی که لایق تبدیل شدن به انیمه هستند

طراحی‌های تاریک و واقع‌گرایانه مانگای Holyland باعث شده است که گزینه خوبی برای یک انیمه با جلوه‌های بصری متفاوت باشد

می‌گویند خط خیلی باریکی بین دو چیز متضاد وجود دارد. عشق می‌تواند در لحظه‌ای به نفرت تبدیل شود و یک عمل شجاعانه تبدیل به یک حماقت بزرگ شود، همین مسئله نیز برای کسی که قربانی شده است و کسی که قربانی می‌کند نیز تکرار می‌شود. شخصیت اصلی این مانگا، «یو کامیشیرو» در دوران راهنمایی قربانی قلدری شده بود و این مسئله تا جایی پیش رفته بود که او به مدت یک سال خود را در خانه حبس کرد. حال با شروع دبیرستان او تصمیم گرفته است که از خود دفاع کند و این بار جواب هر مشت را با یک مشت دیگر بدهد؛ خیلی زود اما او با افراد خطرناکی درگیر می‌شود و باید در دنیای تاریک خلافکاران از خود و عزیزانی که دارد مراقبت کند.

شخصیت‌پردازی در این عنوان حرف اول را می‌زند، شما کاملا می‌توانید تبدیل شدن یو از یک قربانی به کسی که برای دیگران قلدری می‌کند را حس کنید و در نهایت در آخر شاهد هستیم که او در نهایت به بلوغ عقلی می‌رسد که برای مخاطب قابل درک است. همچنین از طراحی‌های واقع‌گرایانه نویسنده این اثر نیز نمی‌شود گذشت که مبارزات را به بهترین شکل ممکن به تصویر کشیده است؛ یکی از موارد جالب این مانگا توضیحاتی است که نویسنده در حین مبارزات در گوشه صفحات نوشته است. در واقع درگیری‌ها در مانگای Holyland کاملا واقعی به تصویر کشیده شده‌اند و به هیچ‌وجه شاهد اغراق نیستیم. واقعا جای تاسف دارد که چنین داستان قوی تا به امروز انیمه دریافت نکرده است.

Psyren

10 مانگایی که لایق تبدیل شدن به انیمه هستند

اثر Psyren یک مانگای شونن کلاسیک است که شباهت‌های کوچکی هم به مانگای موفق Bleach نیز دارد، واقعا جای تعجب دارد که چگونه چنین اثری هنوز تبدیل به انیمه نشده است

همه ما مجله هفتگی شونن جامپ را به خاطر سه اثر بزرگ می‌شناسیم، One Piece، Bleach و Naruto که از اسم‌های بزرگ دنیای مانگا و انیمه حساب می‌شوند. اما این هفته‌نامه آثار خوب دیگری نیز منتشر کرده است که یکی از آن‌ها Psyren نام دارد. داستان درباره پسری «یوشینا آگها» است که در ازای پول به مردم کمک می‌کند، یک روز او با یک کارت ویزیت مواجه می‌شود که روی آن کلمه مرموز Psyren نوشته شده است. یوشینا که از هویت این کارت اطلاعی نداشته است خیلی زود خود را در جهانی پیدا می‌کند که در آن باید به وسیله قدرت‌های ذهنی برای بقای خود مبارزه کند. شاید فکر کنید که یک داستان دیگر درباره افرادی که تا پای مرگ در یک مسابقه مبارزه می‌کنند کلیشه‌ای به نظر برسد ولی اگر هر چیز تکراری را به خوبی شرح و بسط دهید در نهایت به یک داستان قوی خواهید رسید.

یکی از دلایلی که می‌شود مطمئن بود این مانگا تبدیل به یک انیمه خوب خواهد شد داستان مهیج و شخصیت‌پردازی خوب آن است. آگها پسری ساده است که سعی می‌کند تا جای ممکن به همه چیز با دیدی مثبت نگاه کند و همین مورد باعث شده است که او شخصیتی قابل باور داشته باشد چون‌که همه ما چنین افرادی را در زندگی خود دیده‌ایم. همچنین یک بازی درباره مرگ بهترین موضوع است برای درست کردن صحنات اکشن سریع که مخاطب را جلوی صفحه نمایشگر خود میخکوب کند.

Green Blood

10 مانگایی که لایق تبدیل شدن به انیمه هستند

صحنات اکشن هیجان‌انگیز، مبارزات خونین، طراحی‌های پرجزئیات و متفاوت و در نهایت داستانی کلاسیک درباره انتقام باعث شده است تا Green Blood تبدیل به یک اثر ارزشمند شود

یکی از مواردی که مانگاها را جذاب کرده است گستردگی موضاعات است، و این گستردگی فقط محدود به ژاپن نمی‌شود بلکه تعداد زیادی مانگا وجود دارند که اصلا در این کشور جریان ندارند. یکی از این موارد مانگا Green Blood است، یک اثر وسترن که داستان دو برادر را در راه رسیدن به انتقام روایت می‌کند. شروع داستان کلیشه‌وار است و این اولین باری نیست که روایت دو برادر در راه رسیدن به انتقام را خوانده‌ایم، اما چیزی که این اثر را جذاب می‌کند داستان پیچیده و طراحی‌های پرجزئیات آن است. یکی از مهم‌ترین موارد در یک مانگا طراحی آن است و باید بگویم که Green Blood هیچ کم و کسری در این زمینه ندارد و تقریبا از لحاظ طراحی شباهت خاصی به کمیک‌های غربی دارد.

داستان تاریک این اثر نیز باعث جذابیت بیشتر آن شده است، روایتی که روزگار تیره و ترسناک مهاجرین را پس از جنگ داخلی آمریکا روایت می‌کند، نژادپرستی، نسل‌کشی سرخ‌پوستان و فساد نیروی پلیس باعث شده است تا شاهد یک روایت قابل باور باشیم که به همراه مبارزات سریع و خشن خود شما را شگفت‌زده خواهد کرد. البته خشونت بالای مانگای Green Blood باعث شده است که ساخت یک انیمه بر اساس آن کمی سخت باشد، ولی خب مگر چیزی بدتر از Helsing Ultimate هم وجود دارد؟

Horimiya

10 مانگایی که لایق تبدیل شدن به انیمه هستند

اثری کاملا متفاوت درباره ژآنر زندگی مدرسه‌ای که دید شما را نسبت به عناوین عاشقانه تغییر می‌دهد

این مانگا که توسط شرکت Square Enix (این شرکت علاوه بر فعالیت در صنعت گیمینگ در انتشار مانگا نیز فعال است) منتشر شده است یکی از اولین eMangaها حساب می‌شود. درست است که در گذشته برای تبلیغ این اثر چهار اپیزود انیمه کوتاه از آن ساخته شد ولی دیگر وقت آن است که تبدیل به یک انیمه کامل شود.

داستان این اثر شاید برای خیلی از اتاکوها آشنا باشد، یک دختر و پسری که در جامعه یک چهره دارند و در مدرسه با ظاهر و شخصیت دیگری حضور پیدا می‌کنند، دقیقا اتفاقی که برای خیلی از ما افتاده است و شاید بارها اتاکو بودن خود را پنهان کرده باشیم ولی همیشه یک دوست داشته‌ایم که این سلیقه ما را قضاوت نکند. شخصیت‌پردازی خوب این مانگا باعث شده است تا خوانندگان آن به خوبی با دو شخصیت اصلی ارتباط برقرار کنند و شاهد یک همذات‌پنداری کامل باشیم، واقعا جای تعجب دارد که چرا اثری که در حال حاضر هم طرفداران زیادی دارد تا به امروز یک انیمه سریالی کامل دریافت نکرده است.

Vagabond

10 مانگایی که لایق تبدیل شدن به انیمه هستند

علاوه بر این‌که مانگای Vagabond بر اساس یک شخصیت تاریخی مهم درست شده است، طراحی‌های متفاوت و پرجزئیات آن نیز به خودی خود باعث جذابیت کار شده‌اند

یکی از مواردی که فرهنگ ژاپن با آن ترکیب شده است سامورایی‌ها و عقاید آن‌ها در زندگی بوده است. این جنگ‌جویان ترسناک و در عین حال فرهیخته که جز نمادهای ژآپن هستند تا به امروز در مانگاها و انیمه‌های زیادی حضور پیدا کرده‌اند. یکی از شخصیت‌های مهم در میان سامورایی‌ها «میاماتو موساشی» نام دارد، اگر کمی درباره این افراد تحقیق کنید خیلی زود به اسم او برخواهید خورد. سامورایی که هنر مبارزه با دو کاتانا را ابداع کرد و در اثر Vagabond شاهد روزگاری هستیم که میاماتو موساشی هنوز تبدیل به فردی معروف نشده است.

ترکیب داستان‌هایی که زاده ذهن نویسنده هستند با اتفاقاتی که واقعا در زندگی این فرد رخ داده است باعث شده است تا شاهد داستانی خارق‌العاده باشیم. مبارزات این مانگا پر از خشونت هستند که با هنرمندی تمام به تصویر کشیده شده‌اند، واقعا حیف است که چنین صحنات جذابی به صورت سیاه و سفید باقی بمانند. البته طراحی واقع‌گرایانه Vagabond مطمئنا با هر سلیقه‌ای جو نیست ولی کافی است تعدادی از پنل‌های این مانگا و جزئیاتی که در آن به کار رفته است را مشاهده کنید تا متوجه شوید چرا این اثر لایق دریافت یک اقتباس انیمه‌ای است.

Out

10 مانگایی که لایق تبدیل شدن به انیمه هستند

مانگای OUT توسط شخصی نوشته شده است که خود در دوران نوجوانی یک خلافکار بوده است و به همین دلیل داستانی را شاهد هستیم که در آن شخصیت‌ها بیشتر از هر مانگای دیگری احساس واقعی بودن دارند

همیشه داستانی که بر اساس یک واقعیت نوشته شده است جذابیت خاص دیگری دارد، این مسئله درباره مانگای Out نیز صدق می‌کند. نویسنده این مانگا خود زمانی یکی از نوجوانان خلافکار توکیو بوده است که پس از فرستاده شدن به زندان نوجوانان و تغییر دادن راه زندگی خود باید در دنیایی زندگی کند که با آن آشنایی زیادی ندارد. از لحاظ داستانی Out و Holyland شباهت زیادی با هم دارند زیرا هر دو در جهان خلافکاران روایت می‌شوند، اما چیزی که Out را خاص می‌کند شخصیت‌های آن است. در Holyland ما هنوز هم شاهد شخصیت‌هایی هستیم که سیاه و سفید هستند و در نهایت شاهد خلافکارانی هستیم که در باطن افراد بدی نیستند، در Out اما همه خاکستری هستند و نمی‌توانید بگویید چه کسی بدتر است، تمام افراد حاضر در این مانگا خلافکار هستند و قصد اصلاح روش‌های خود را نیز ندارند.

از شخصیت‌پردازی که بگذریم به داستان جذاب این سری می‌رسیم که پر از پیچ و خم و راز است و مطمئن باشید هیچ‌وقت این احساس را ندارید که داستان در حال کش آمدن است. یکی دیگر از مواردی که داستان این سری را قابل باور می‌کند توانایی‌های شخصیت‌ها است، برخلاف دیگر آثار به هیچ‌وجه شاهد اغراق بیش از حد قدرت در این اثر نیستیم به همین دلیل مبارزات درون مانگا به مانند Holyland قابل باور هستند. از طراحی نیز نمی‌توان سرسری رد شد، طراح این سری به زیبایی توانسته است حس مبارزات را از مانگا به مخاطب منتقل کند و گاها چند صفحه و بدون هیچ دیالوگی فقط شاهد ادامه پیدا کردن یک مبارزه هستیم.

Noblesse

10 مانگایی که لایق تبدیل شدن به انیمه هستند

بیدار شدن صدها سال پس از زمان خود به تنهایی موضوع جذابی است، واقعا این اثر کاندیدای خوبی برای تبدیل شدن به یک انیمه موفق است

درست است که مانگا در ژاپن به وجود آمده است ولی دلیل نمی‌شود که در انحصار ژاپن باشد. چند وقتی است که شاهد مانهواهای خوبی هستیم، مانگاهایی که در کشور کره جنوبی و یا چین نوشته می‌شوند و گاها تمام رنگی هستند. شاید این اثار در خارج از ژاپن ساخته شوند ولی دلیل نمی‌شود که اقتباس انیمه‌ای دریافت نکنند. Noblesse یکی از آثاری است که توجه زیادی به خود جلب کرده است و از زمان اتمام آن نیز مدت زیادی نمی‌گذرد.

داستان این اثر درباره نجیب‌زاده‌ای است که به مدت چند قرن بیهوش بوده است و حالا پس از بیدار شدن باید با تکنولوژی مدرن و زندگی مدرسه‌ای خود کنار بیاید و در عین حال پرده از این راز بزرگ بردارد که چرا این اتفاق برای او افتاده است. درست است که Noblesse دو Ova دریافت کرده است ولی طرفداران زیادی منتظر دیدن یک انیمه کامل بر اساس داستان آن هستند.

7SEEDS

10 مانگایی که لایق تبدیل شدن به انیمه هستند

شاید 7SEEDS یک مانگای شوجو باشد ولی مطمئن باشید از حیث جدیت و هیجان‌انگیز بودن از دیگر آثار شونن و سنین چیزی کم ندارد

مانگای 7SEEDS شاید داستان تکراری برخورد یک شهاب سنگ به زمین و خطر نابودی نسل بشر را روایت کند ولی مطمئن باشید برگ برنده‌ای در استین خود دارد که به راحتی آن را از دیگر اثار مشابه متمایز خواهد کرد. همانطور که گفته شد داستان روایت‎گر برهه حساسی برای بشریت است، به همین دلیل دولت‌‎های بزرگ تصمیم می‌گیرند تا افراد منتخبی را منجمد کنند (تقریبا مشابه به داستان بازی Rage) و آینده بشریت را تضمین کنند.

سال‌ها می‌گذرد و حال این بازماندگان گذشته از خواب بیدار شده‌اند ولی با دنیایی روبرو شده‌اند که تفاوت خیلی زیادی با زمینی که زمانی در آن قدم می‌گذاشتند دارد؛ داستان پیچیده و جذاب این افراد برای بقا پیدا کردن به اندازه کافی خوب است تا به راحتی موفقیت انیمه این اثر را تضمین کند. البته به تمام این موارد طراحی‌های زیبا و جذاب این اثر را نیز اضافه کنید که مطمئنا با تکنولوژی‌های امروزی جذابیت دوچندانی خواهد داشت. واقعا جای تعجب دارد که چرا پس از چهارده سال و با فروش خوبی که مانگای 7SEEDS هنوز شاهد تبدیل شدن این اثر به انیمه نیستیم.

DOUBT series

10 مانگایی که لایق تبدیل شدن به انیمه هستند

داستانی دیگر درباره بازی که تنها یک نفر از آن زنده بیرون می‌آید، مطمئنا اگر به خوبی پرورش پیدا کند می‌تواند به داستان مهیجی تبدیل شود

سری مانگای DOUBT نیز درست به مانند دیگر اثر معرفی شده Psyren درباره بازی هستند که در آن انسان‌ها بر سر جان خود قمار می‌کنند. یک بازی موبایل خیلی زود تبدیل به بخش اصلی از زندگی مردم می‌شود و حالا شرکت‌کنندگان باید شکارچی را پیدا کنند و یا خود دانه به دانه به قتل برسند. موضوعی جذاب که به راحتی می‌تواند تبدیل به یک داستان جذاب و میخکوب‌کننده شود.

البته درست است که موضوع سری مانگای DOUBT اندکی تکراری به نظر می‌رسد ولی طراحی واقع‌گرایانه و تاریک آن که پر است از صحنات خشن و جذاب به همراه داستان پیچیده آن که به راحتی این سبک مانگاها را به درجه جدیدی می‌رساند به تنهایی دلیل کافی هستند تا DOUBT series را یکی از بهترین کاندیداها برای تبدیل شدن به انیمه در نظر بگیریم.

Bloody Monday

10 مانگایی که لایق تبدیل شدن به انیمه هستند

طراحی‌های ساده اما جذاب به همراه داستانی پیچیده باعث شده است که Bloody Monday به بهترین گزینه این لیست تبدیل شود

جاسوسی روسی درون خاک ژاپن به قتل می‌رسد و حالا تنها مدرکی که سرنخی از قاتل او درون خود دارد حافظه الکترونیکی کوچکی است که درون متعلقات او پیدا شده است. حال یک هکر نوجوان توسط سازمان اطلاعاتی این کشور استخدام شده است تا پرده از راز این قتل و توطئه بردارد، اما با وارد شدن به این ماجرا او خیلی زود متوجه می‌شود که اتفاقات به مراتب بدتری در راه است و حالا او باید به سرعت از تبدیل شدن این قضیه به یک فاجعه و رسوایی جهانی جلوگیری کند.

پس از انتشار مانگای Bloody Monday خیلی زود به موفقیت رسید و با تبدیل شدن به یک سریال درام جنایی درون ژاپن به موفقیت بیشتری نیز دست پیدا کرد. طراحی‌های این مانگا پیچیدگی زیادی ندارند و به راحتی قابل تبدیل شدن به انیمه هستند، همچنین انیمه‌های Death Note و Monster ثابت کرده‌اند که مخاطبین به داستان‌هایی با موضوعات پیچیده علاقه دارند و از همین الان هم می‌توان مطمئن بود که انیمه Bloody Monday اثر موفقی خواهد شد.

10 مانگایی که لایق تبدیل شدن به انیمه هستند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)