عاملان ریختن خاک در رودخانه کارون توبیخ و جریمه شدند


عاملان ریختن خاک در رودخانه کارون توبیخ و جریمه شدند

اهواز – ایرنا- مدیر شهرداری منطقه یک اهواز گفت: ریختن خاک سیل بندها در رودخانه کارون توسط پیمانکار صورت گرفته است که این پیمانکار و مسئول فضای سبز منطقه توبیخ و جریمه شدند.

مهراب فلسفی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درخصوص کلیپ منتشر شده در فضای مجازی از ریختن خاک سیل بندها به رودخانه کارون بیان کرد: تاکنون بیش از یکهزار سرویس خاک از حاشیه رودخانه کارون حدفاصل پل سیاه تا پارک ربیع برداشته شده و در محوطه ای خارج از ساحل کارون تخلیه شده است.

وی ادامه داد: ریختن خاک در داخل رودخانه کارون ناشی از قصور یک فرد بوده که تمام زحمات این مجموعه را زیر سوال برده است اما این اطمینان خاطر را به شهروندان می دهم که میزان خاک ریخته شده در کارون کمتر از ۳۰۰ کیلوگرم بوده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز نیز در این مورد گفت: شهرداری منطقه یک اهواز برای جمع آوری خاک سیل بندها از بخش خصوصی کمک گرفته که یکی از این نیروها خاک سیل بند را در رودخانه کارون ریخته بود.

علیرضا عالیپور ادامه داد: درحال حاضر شهرداری برای لایروبی رودخانه کارون با سازمان آب و برق همکاری می کند.

یک فعال اجتماعی که برای نخستین بار از ریختن خاک سیل بندها در رودخانه کارون در فضای مجازی کلیپ منتشر کرده بود در همین خصوص به ایرنا گفت: این تصاویر در چند روز گذشته از ساحل شرقی رودخانه کارون مقابل هتل پارس اهواز گرفته شده است.

مجتبی گهستونی ادامه داد: مدتی پیش نیز مشابه چنین اقدامی در ساحلی غربی دیده شد اما فرصت گرفتن تصاویر و کلیپ فراهم نشد، طول رودخانه کارون زیاد است و این نگرانی ایجاد می شود که اگر خاک سیل بندها در این رودخانه ریخته شود شرایط رودخانه کارون به مراتب بدتر خواهد شد.

به گفته وی در خاک سیل بندها مواد دیگری مانند زباله و گونی های حاوی خاک نیز وجود دارد که این مساله نگرانی حامیان محیط زیست را دوچندان می کند.

به گزارش ایرنا در فروردین ماه امسال به دلیل بالا آمدن آب رودخانه کارون در مقطع اهواز به دلیل وقوع سیلاب، شهرداری اقدام به ساخت سیل بندهایی در مسیر رودخانه کارون کرده بود تا از ورود احتمالی آب به سطح شهر جلوگیری شود، با فروکش کردن دبی رودخانه کارون در اهواز، شهرداری اقدام به جمع آوری این سیل بندها کرد اما در چند روز گذشته کلیپی از ریختن خاک سیل بندها در رودخانه کارون منتشر شده که سبب بروز نگرانی از سوی حامیان محیط زیست شده است.

۹۸۸۷/‏۶۰۰۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید