اجرای دور جدید از طرح استعدادهای درخشان قرآنی/راهیابی 600 نفر به دوره تطبیق


اجرای دور جدید از طرح استعدادهای درخشان قرآنی/راهیابی 600 نفر به دوره تطبیق

یاراحمدی با اعلام اجرای دوره جدید طرح استعدادهای درخشان قرآنی با محوریت تطبیق، گفت: این دوره وارد فصل جدیدی شده و از میان 1350 نفری که در سه سال گذشته در دوره تقلیدی کار می‌کردند، 600 نفر در دوره جدید طرح شرکت می‌کنند.

«محسن یاراحمدی» در گفت وگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، درباره برگزاری دوره جدید از طرح «استعدادهای درخشان قرآنی کشور سازمان دارالقرآن کریم»، اظهار کرد: این دوره وارد فصل جدیدی شده است و امسال از میان ۱۳۵۰نفری که در طول سه سال گذشته در دوره تقلیدی کار می کردند، ۶۰۰ نفر ما را همراهی می کنند.

مسئول طرح استعدادهای درخشان قرآنی کشور سازمان دارالقرآن الکریم ادامه داد: ما در پایان دوره اخیر که از برگزاری طرح می گذرد، آزمون هایی را با حضور شرکت کنندگان برگزار کردیم و در اردوهای آموزشی، غربال گری انجام دادیم و اکنون همان طور که اشاره داشتم ششصد نفر در دوره جدید طرح استعدادهای درخشان قرآنی سازمان شرکت می کنند.

یاراحمدی تصریح کرد: ادامه طرح در دوره جدید وارد فاز تطبیق شده است که برای این فاز هم پیش بینی سه ساله داریم، در این راستا برای توجیه مدرسان استانی پنجشنبه و جمعه این هفته، ۱۳ و ۱۴ تیرماه در سازمان دارالقرآن کلاس های توجیهی و آموزشی را برای مدرسان برگزار می کنیم.


وی اضافه کرد: وقتی که قاری قرآن در سطح تقلید باشد به این معنا است که فقط آن قطعات تقلیدی را مثل استادِ الگو می خواند، اما در تطبیق، قاری بر اساس معلومات و محفوظاتی که در دوره تقلید داشته می تواند بخش های دیگر قرآن را از نظر صوت و لحن و تجوید پیاده سازی کند.

یاراحمدی تاکید کرد: بنابر این، شرکت کنندگان به صورت هفتگی نزد استادان دوره جمع می شوند و در کنار این برنامه، اردوهای استانی نیز در برنامه ها پیش بینی شده که طی این اردوهای چندروزه، استادان در قالب کارگاه با شرکت کنندگان کار می کنند. همچنین در پایان سال هم آزمون هایی گرفته می شود که تقریبا معادل آزمون های سطح پنج سازمان دارالقرآن است.

وی خاطرنشان کرد: ما در دوره استعدادهای درخشان قرآنی، بنا را بر این گذاشتیم که در پایان سال اول تطبیق، آموزه های معادل آزمون سطح پنج قرائت از افراد گرفته شود و به کسانی که قبول می شوند، گواهینامه اعطاء شود.

پایان پیام/248

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرماندار گناوه درباره شنیده شدن صدای انفجار در این شهر: مربوط به انفجار معدن سنگ کوه بی...