فلسفه زندگی را به کودکان بیاموزیم


فلسفه زندگی را به کودکان بیاموزیم

زینب نیکخواه آزاد، نویسنده و تصویرگر کتاب «به سپیدی برف، به سرخی انار» در کنار مفاهیم طرح شده، مخاطب را به مرتبه‌ای بالاتر از درک فلسفه زندگی می‌رساند.

فلسفه زندگی را به کودکان بیاموزیم فلسفه زندگی را به کودکان بیاموزیم
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، قدرت انتخاب و اندیشیدن درباره پیامدهای آن از موضوعاتی است که آموزش آن به کودکان و نوجوانانی که شخصیت آن‌ها درحال شکل‌گیری است و باید بتوانند برای آینده‌شان تصمیم‌گیری کنند، ضروری است.

زینب نیکخواه آزاد به عنوان نویسنده و تصویرگر کتاب «به سپیدی برف، به سرخی انار» که به تازگی از سوی انتشارات نیستان منتشر شده، تلاش کرده اثری خلق کند که با قلب و روح خواننده خود ارتباط برقرار کند و در کنار مفاهیم طرح شده، مخاطب را به مرتبه‌ای بالاتر از درک فلسفه زندگی برساند.

نیکخواه آزاد در این اثر که برای گروه سنی «ج» نوشته، «انتخاب» را مضمون و بن‌مایه اصلی کار قرار داده است و تاثیر انتخاب‌ها را به بچه‌ها گوشزد می‌کند و اینکه آن‌ها می‌توانند خودشان راه و روششان را انتخاب کنند اما باید این کار را با دقت انجام دهند و به عواقب هر انتخابی بیاندیشند.

در ابتدای کتاب، دانه‌های برف و آدم برفی دائم در حال «انتخاب» هستند و از زاویه دید جدیدی به دنیا می‌نگرند و سعی می‌کنند با عاقبت‌اندیشی، انتخاب کنند. نویسنده در این داستان، اندیشیدن درباره برخی موضوعات را به ذهن خلاق مخاطب خود که در پایان دوره کودکی قرار گرفته، وامی‌گذارد تا ارتباط او را با متن افزایش دهد مثلاً از «دخترک» اطلاعاتی وجود ندارد جز اینکه کلاه منگوله‌دار صورتی برسرکرده و به‌محض رسیدن، درخت را در آغوش می‌گیرد.

نویسنده در این کتاب، با بیان داستان آدم برفی کوتاهی زندگی را به تصویر می‌کشد و مهرورزی به تمام موجودات را به مخاطب خود می‌آموزد و داستانی را بیان می‌کند که می‌تواند سرآغاز تفکر برای بچه‌ها باشد و به دغدغه‌های والدین درمورد زندگی معنوی و اخلاقی آن‌ها پاسخ دهد.

انتشارات نیستان، کتاب «به سپیدی برف، به سرخی انار» را در قالب 40 صفحه با قیمت 39هزارتومان منتشر کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید