فرستنده های تلویزیونی جدید در خلخال فعال شد


فرستنده های تلویزیونی جدید در خلخال فعال شد

اردبیل _ ایرنا _ همزمان با افتتاح 70 ایستگاه تقویت کننده شبکه های تلویزیونی دیجیتال روستایی در استان اردبیل ، بهره برداری از چهار ایستگاه دیجیتال روستایی خلخال بصورت ارتباط زنده تلویزیونی با معاون فناوری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و استاندار اردبیل آغاز شد.

به گزارش ایرنا، فرماندار خلخال در این مراسم که روز پنجشنبه در روستای قزل درق از توابع بخش مرکزی خلخال برگزار شد، گفت: با این طرح بخشی از چرخه پوشش شبکه‌های دیجیتال روستایی این شهرستان تکمیل شد.

فریدون بابایی افزود: برای راه اندازی چهار ایستگاه دیجیتال روستاهای قزل درق، جعفرآباد، گلوجه و سجهرود از توابع بخش‌های مرکزی و خورش رستم این شهرستان ۱۴ میلیارد ریال هزینه شده است.

او با بیان اینکه ۱۰ روستای این شهرستان فاقد ایستگاه‌های دریافت امواج شبکه‌های تلویزیونی دیجیتال هستند، گفت: امسال برای راه اندازی ایستگاه‌های جدید و پوشش کامل شبکه‌های دیجیتال روستایی سه میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی های استان تخصیص یافته است.

علی ملااحمدی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل هم در این مراسم با بیان اینکه با بهره برداری از این فرستنده ها پوشش شبکه‌های دیجیتال در این استان به ۹۷ درصد رسید، افزود: با نزدیک شدن به پوشش ۱۰۰ درصدی شبکه‌های دیجیتال رادیو و تلویزیون در استان هم اکنون برای توسعه و راه اندازی سیستم و شبکه اچ دی تلاش می‌شود.

او با بیان اینکه بلحاظ کوهستانی بودن، موقعیت جغرافیایی خاص و پراکندگی جمعیت بیشترین تعداد ایستگاههای کم قدرت روستایی برای تقویت شبکه‌های دیجیتال، در خلخال نصب و راه اندازی شده، اظهار داشت: پوشش شبکه‌های دیجیتال رادیو و تلویزیون در این منطقه ۹۵ درصد است که در صورت تأمین ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار سطح آن به ۱۰۰ درصد در آینده خواهد رسید.

او همچنین گفت: در مناطق شمالی استان با نصب یک ایستگاه چند روستا با چند هزار نفر جمعیت زیر پوشش شبکه‌های دیجیتال قرار می‌گیرند ولی در شهرستان خلخال یک ایستگاه تنها یک روستا را با کمتر از ۱۰۰ نفر جمعیت تحت پوشش قرار می‌دهد.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

۷۱۱۹/‏۶۰۱۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...