منابع تامین آب شرب 20 روستای ملایر مشکل دارد


منابع تامین آب شرب 20 روستای ملایر مشکل دارد

همدان_ ایرنا_ مدیر آب و فاضلاب روستایی ملایر گفت: در حال حاضر منابع تامین آب 20 روستای این شهرستان با مشکل مواجه است که بیش از 150 میلیارد ریال اعتبار برای رفع مشکل آب شرب این روستاها برآورد شده است.

محمدرضا ترکاشوند روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حفر چاه، تامین آب، ساخت مخزن و شبکه از جمله مشکلاتی است که تامین آب این روستاها را با مشکل مواجه کرده است.

وی بیان کرد: این مشکلات بدین معنی نیست که روستاها آب شرب نداشته باشند، بلکه منابع تامین آب شرب آنها مشکل دارد که اقدامات لازم برای این مشکلات در برخی روستاها انجام شده و یا در حال اجرا است.

مدیر آب و فاضلاب روستایی ملایر ادامه داد: همچنین پنج روستای کوسَج خلیل، واشان، کهکدان، زیرآبیه و دهنوآورزمان با کمبود آب مواجه هستند که سال گذشته و اوایل امسال برای این روستاها چاه حفر شد و به دنبال تجهیز چاه و بهره برداری از آنها هستیم.

ترکاشوند با بیان اینکه با رانش چاه مجتمع آبرسانی دهلق، آب شرب روستای دهنو آورزمان با مشکل مواجه شد گفت: با مساعدت مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی همدان و انتخاب پیمانکار چاه حفر شد و ماه آینده تجهیز می شود.

ترکاشوند اظهار داشت: در صدد هستیم تا اواخر تابستان امسال مشکل کمبود آب این روستاها را رفع کنیم.

وی یادآور شد: با توجه به تشدید گرمای هوا تاکنون مشکل حادی در آب شرب روستایی نداشتیم و حتی یک مورد آبرسانی با تانکر نیز به روستاهای این شهرستان انجام نشده است.

مدیر آب و فاضلاب روستایی ملایر با اشاره به کمبود مجتمع های آبرسانی در این شهرستان گفت: ملایر در حال حاضر دارای یک مجتع آبرسانی دهلق با ۱۸ روستای زیرپوشش است که سال ۹۵ به بهره برداری رسید.

ترکاشوند ادامه داد: در این رابطه با پیگیری نمایندگان ملایر و مسئولان استانی و شهرستانی سال گذشته مجوز احداث پنج مجتمع آبرسانی برای این شهرستان اخذ شد که کار مطالعه و طراحی چهار مجتمع به اتمام رسیده است.

وی بیان کرد: با پیگیری نمایندگان ملایر از طریق مدیرعامل آبفای کشور مقرر شد امسال از محل اعتبارات ملی برای احداث این مجتمع ها اعتبار اختصاص یابد که در صورت تخصیص اعتبار عملیات اجرایی آنها به سرعت آغاز می شود.

وی مجتمع ۲۲ روستایی سد کلان با ۱۱۴۸۸ تن جمعیت زیر پوشش با اعتبار مورد نیاز ۲۲۰ میلیارد ریال، مجتمع ۹ روستایی کریم آباد با ۴۲۰۸ تن جمعیت و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز، مجتمع هشت روستایی ینگی کند با ۱۱۶۴۰ تن جمعیت زیر پوشش و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز، مجتمع ۱۱ روستایی حسین آباد شاملو با ۹۹۶۴ تن جمعیت زیر پوشش و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز و مجتمع حسین آباد ناظم را از جمله پنج مجتمع در دست احداث برشمرد.

مدیر آب و فاضلاب روستایی ملایر با بیان اینکه در مجموع ۶۷۰ میلیارد ریال برای احداث چهار مجتمع که مطالعات و طراحی آنها به اتمام رسیده، نیاز است گفت: مجتمع های سد کلان، حسین آباد شاملو و ینگی کند جزو طرح های پیشنهادی ما برای تامین اعتبار در سال جاری هستند.

ترکاشوند گفت: با توجه به ضرورت و مشکل دار بودن کیفیت آب روستای علی آباددمق عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی حسین آباد شاملو آغاز شده و سال گذشته پنج میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه کردیم.

وی اضافه کرد: احداث پنج مجتمع آبرسانی در سند راهبردی توسعه این شهرستان تدوین شده و احداث و تکمیل آنها در مدت زمان ۲ تا سه سال مستلزم دریافت به موقع اعتبارات است.

ترکاشوند با اشاره به اینکه هنوز مطالعه و طراحی مجتمع حسین آباد ناظم به اتمام نرسیده است بیان کرد: در صورت اختصاص به موقع و کافی اعتبارات این تعداد مجتمع طی ۲ سال به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایرنا، ۱۳۴ روستای شهرستان ملایر با جمعیتی حدود ۲۵ هزار خانوار زیر پوشش آب و فاضلاب روستایی هستند.

۷۵۲۸/‏۲۰۹۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !