مشترکان آب شهری آستارا منبع ذخیره نصب کنند


مشترکان آب شهری آستارا منبع ذخیره نصب کنند

آستارا - ایرنا - مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری آستارا از مشترکان خواست برای داشتن آب پایدار و رفع مشکل قطعی و افت فشار آن، از یک منبع ذخیره آب استفاده کنند.

علی رضا ملکی نژاد روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: میزان تولید آب تصفیه خانه بهارستان آستارا ۲۲۰ لیتر در ثانیه اما میزان اوج مصرف با حضور گردشگران و مسافران تابستانی، ۳۰۰ لیتر در ثانیه است و نصب یک منبع ذخیره آب برای هر واحد مسکونی، نگرانی افت فشار یا قطعی موقت آب را رفع خواهد کرد.

وی ادامه داد: نصب پمپ مکش آب به لوله اصلی، کاری نادرست است و فعالیت همزمان پمپ‌ها باعث تخلیه خط انتقال و افت فشار آب شهر می‌شود و بهتر است ابتدا منبع ذخیره آب را به لوله وصل و سپس پمپ آب را به منبع متصل کنند و خانوارهایی که به این توصیه عمل کرده‌اند، در وسط تابستان و اوج ورود مسافران و گردشگران نیز، مشکل کمبود آب ندارند.

وی افزود: منبع آب باید سه لایه داشته باشد تا از نفوذ نور خورشید به درون آن و ایجاد سبزه و خزه و مشکلات بهداشتی جلوگیری شود و برای هر خانوار سه تا چهار نفره، یک منبع آب ۲۵۰ لیتری کافی است.

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری آستارا گفت: آبیاری باغ، شستشوی حیاط، خودرو و فرش به ویژه در فصل تابستان و اوج گرما، کار نادرستی است و به مشترکان توصیه می‌شود برای پایداری شبکه توزیع و جلوگیری از افت فشار آب در برخی نقاط شهر، با عمل به این توصیه با ما همکاری کنند.

ملکی نژاد بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب شهری ۳۳ هزار مشترک دارد و برای تولید بیشتر آب به تناسب افزایش جمعیت و گردشگر، طرح‌ها و برنامه‌های در دست اجرا دارد و با تکمیل و بهره برداری از آنها، مشکل افت فشار به طور کلی رفع خواهد شد.

او گفت: میانگین مصرف روزانه آب برای هر نفر در جهان ۱۲۰ لیتر، در ایران ۱۵۰ و در شهر آستارا ۱۸۰ لیتر است و از شهروندان انتظار داریم به جای خودداری از مصرف، به مدیریت و استفاده بهینه آن بپردازند و این کار، نقش بسیار مهمی در رفع مشکلات این حوزه خواهد داشت.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و مرکز آن، با جاذبه‌های مختلف طبیعی، اقتصادی و تاریخی یکی از ۲۰ شهر گردشگرپذیر ایران است.

۷۱۲۴/‏۲۰۰۷/‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما