نشانه شناسی حیوانات: 10 حیوان که نماد و نشانه قدرت هستند


... نوشته نشانه شناسی حیوانات: 10 حیوان که نماد و نشانه قدرت هستند اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

وقتی از قوی‌ترین حیوانات جهان حرف می‌زنیم، اول از همه باید بگوییم که قدرت دارای انواع و اشکال متفاوتی است. برخی از حیوانات به دلیل داشتن اندامی عظیم الجثه و ماهیچه هایی سترگ قدرتمند به شمار می‌روند و می‌توانند وزن بسیار زیادی را تحمل کنند. از طرف دیگر، حیوانات بسیار کوچکی هم هستند که می‌توانند وزنی ۱۰ برابر وزن خودشان یا حتی سنگین تر از آن را هم تحمل کنند. همه این حیوانات نماد و نشانه قدرت به شمار می‌روند که در این مقاله نشانه شناسی حیوانات به معرفی آنها می‌پردازیم.

نشانه شناسی حیوانات: 10 حیوان که نماد و نشانه قدرت هستند

درواقع با خواندن این مقاله نشانه شناسی حیوانات می‌توانید با قوی‌ترین حیوانات دنیا آشنا شوید. در نخستین نظر شنیدن نام برخی از آنها در این فهرست موجب تعجب و حیرت شما می‌شود اما خودتان خواهید دید قدرت و توانایی بالا از برجسته‌ترین ویژگی‌های آنها به شمار می‌رود.

نشانه شناسی حیوانات

۱.شیر

احتمالا شما هم حدس می‌زنید که شیر یکی از قوی‌ترین حیوانات دنیا است. بدون تردید سلطان جنگل نیرو و قدرت بسیار زیادی دارد و به همین دلیل بیشتر حیوانات از آن می‌ترسند. شاید شما ندانید اما شیر قادر است فقط با استفاده از پنجه‌های قوی‌اش طعمه خود را بکشد. حقیقت این است که باید بدانید شیر از چه نیرو و قدرتی برخوردار است. جالب است بدانید که هیچ حیوانی شهامت کافی برای حمله کردن به شیر را ندارد.

بعلاوه شیرها به توانایی برای مشارکت در کار گروهی نیز معروف هستند. شیرها معمولا طعمه خود را بصورت گروهی شکار می‌کنند. آنها از روحیه همکاری برخوردار هستند و به یکدیگر وفادار می‌مانند. حیوانی که مورد حمله گروهی از شیرها قرار می‌گیرد هیچ شانسی برای زنده ماندن نخواهد داشت.

شیر یک نمونه از گربه سانان تنومند است اما باید بدانید که شیرهای نر بسیار بزرگ تر از شیرهای ماده هستند. شیرهای نر وزنی در حدود ۱۵۰ تا ۲۵۰ کیلوگرم دارند درحالیکه وزن شیرهای ماده از ۱۲۰ تا ۱۸۲ کیلوگرم است. شیرها روزانه تقریبا ۱۳ ساعت می‌خوابند و وقتی بیدار می‌شوند انرژی کافی برای شکار طعمه خود را دارند.

امروزه بیشتر شیرها در مرکز و جنوب امریکا زندگی می‌کنند اما تعدادی از آنها در آسیا و بویژه در پارک ملی جنگل گیر در هندوستان نیز دیده می‌شوند.

همچنین باید بگوییم که شیرها دارای روحی بسیار قدرتمند هستند و به همین دلیل ممکن است بصورت نمادین در میان انسان‌ها مورد استفاده قرار بگیرند. شیر نمادی از قدرت انسان است و از ما می‌خواهد که در مورد میزان وفاداری مان از خودمان سوال بپرسیم. در مورد شیر، قدرت و توان او چیزهای بسیار زیادی می‌توان گفت اما حتما تا به اینجا متوجه شده‌اید که شیر می‌تواند قوی‌ترین حیوان در کره زمین باشد.

۲. کرگدن

کرگدن از دوران باستان روی کره زمین زندگی کرده است. این حیوان همواره مورد تقدیر انسان‌ها بوده است و به همین دلیل تصاویر آن روی صخره‌ها و دیوار غارها به چشم می‌خورد. با این وجود باید بدانید که این حیوان یکی از قوی‌ترین حیوانات جهان به شمار می‌رود. دیدن کرگدن موجب ترس و وحشت سایر حیوانات می‌شود.

کرگدن به داشتن شاخی در بالای بینی‌اش معروف است. این شاخ به کرگدن کمک می‌کند تا طعمه خود را بکشد. بعلاوه باید بدانید که کرگدن حیوانی بسیار فرز و چالاک است و هر طعمه‌ای که سر راهش قرار بگیرد را شکار می‌کند. اما باید بگوییم که این حیوان فقط به خوردن غذاهای گیاهی علاقمند است.

کرگدن از خانواده پستانداران است و وزنی بیش از ۱ تن دارد. به همین دلیل ممکن است با خودتان فکر کنید که این حیوان تا چه اندازه می‌تواند قدرتمند باشد. کرگدن در افریقا و آسیا زندگی می‌کند و مردم این مناطق معمولا این حیوان را می‌کشند تا شاخ‌های آن را که بسیار گرانبها و قیمتی است را بفروشند.

مطلب مرتبط: عجیب ترین حیوانات: ۲۵ عجیب و غریب ترین جانوران جهان

نشانه شناسی حیوانات ۳: ببر

وقتی از قوی‌ترین حیوانات کره زمین حرف می‌زنیم باید ببر را هم در این فهرست قرار بدهیم. ببر در آسیا پادشاه همه حیوانات نامیده می‌شود. قدرت، جذابیت، هوش و خشم این حیوان ویژگی هایی است که او را به حیوانی معروف تبدیل کرده است.

ببر بزرگ‌ترین گربه در دنیا است و می‌توان آن را از روی خطوط عمودی تیره رنگ روی بدنش تشخیص داد. ببر، شیر، جگوار( پلنگ خالدار امریکایی) و پلنگ به گروهی مشترک از حیوانات تعلق دارند.

بدون شک ببر هم حیوانی با روحی بسیار قدرتمند است و معمولا محافظ و نگهبان مردگان نامیده می‌شود. در صورتیکه ببر روح نگهبان شما باشد، تعبیر آن است که شما هم از نظر فیزیکی و هم معنوی و روحانی فردی بسیار قدرتمند هستید.

۴. خرس

یقینا خرس نیز یکی دیگر از قوی‌ترین حیوانات در سرتاسر دنیا شناخته می‌شود. خرس نوعی پستاندار گوشت خوار است و در اروپا، آسیا، شمال و جنوب امریکا دیده می‌شود. این حیوان از اندامی بسیار بزرگ و قدرتمند برخوردار است.

لازم به ذکر است که خرس دارای انواع و گونه‌های متعددی است. خرس همه چیز خوار متداول‌ترین گونه از آن است اما در عین حال پاندا که بامبو تنها خوراک آن است و خرس قطبی که تنها گوشت می‌خورد نیز گونه‌های متداول دیگر آن هستند. اگرچه خرس حیوانی بسیار بزرگ و عظیم الجثه است اما دونده و شناگری ماهر نیز به شمار می‌رود.

گونه‌های متفاوت خرس دارای نمادهای متفاوتی در جهان معنوی هستند اما بدون شک قدرت و نیروی این حیوان آن را در تمام دنیا مطرح کرده است.

مطلب مرتبط تعبیر خواب حیوانات: ۳۱ تعبیر دیدن جانوران و حیوانات در خواب

۵. آناکوندا یا مار بوای آبی

شاید این حقیقت را ندانید اما مارها- و البته آناکوندا که به قدرت و نیروی بسیار زیادش معروف است- هم نوعی از قوی‌ترین حیوانات دنیا به شمار می‌روند. آناکوندا در نواحی گرمسیری امریکای شمالی زندگی می‌کند و چهار نوع از این حیوان یافت می‌شود اما قوی‌ترین آنها آناکوندای سبز رنگ است.

آناکوندا طولی به اندازه ۵ متر و وزنی در حدود ۳۰ تا ۷۰ کیلوگرم دارد. با این وجود، آناکوندای سبز با طول ۸.۸ متر و وزن ۲۲۷ کیلوگرم بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین مار دنیا نامیده می‌شود. آناکوندای سبز بیشتر وقت خود را در آب و در حال شکار سپری می‌کند.

جالب است بدانید که آناکوندا حیوانی سمی نیست. این مار از نیروی انقباض استفاده می‌کند، طعمه را قاپیده و در دهانش فرو می‌برد و با استفاده از دندان هایش طعمه را در آنجا گیر می‌اندازد. این مار دور طعمه‌اش چنبره می‌زند و آن را تا جایی فشار می‌دهد که دیگر زنده نمی‌ماند. آناکوندا پس از خوردن یک غذای درست و حسابی به مدت چند هفته پس از آن چیزی نمی‌خورد.

همچنین باید بدانید که مارها نیز روح‌های نگهبان بسیار قدرتمندی هستند و اگر این حیوان روح نگهبان شما است، پس شما فردی بسیار خوشبخت و خوش شانس هستید.

۶. فیل

فیل همواره به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و قوی‌ترین حیوانات دنیا معرفی شده است. این پستاندار عظیم الجثه را می‌توان در آسیا و افریقا یافت. فیل بزرگ‌ترین حیوان در سیاره ما انسان‌ها است و به همین دلیل بسیاری از حیوانات دیگر به دلیل جثه بزرگش از آن می‌ترسند. خرطوم دراز که معمولا برای برداشتن غذا، خوردن آب و نفس کشیدن از آن استفاده می‌کند یکی از ویژگی‌های بارز و برجسته فیل است. گوش‌های بزرگ هم یکی دیگر از ویژگی فیل‌ها هستند که به آنها در کنترل دمای بدنشان کمک می‌کند.

باید بگوییم که فیل حیوانی گیاهخوار است و به همین دلیل در حمله به حیوانات دیگر پیش قدم نمی‌شود. اما اگر مورد حمله قرار بگیرد تمام قدرت خودش را نشان خواهد داد.

۷. عقاب

عقاب نیز به قدرت بینظیرش معروف است و آن را پرنده شکاری می‌نامند. این پرنده قوی‌ترین پرنده در کره زمین است. عقاب طلایی بزرگ‌ترین پرنده در سرتاسر اروپا به شمار می‌رود. این پرنده نیز به دلیل داشتن بال هایی بزرگ و پهن دریانوردی ماهر است. عقاب وزنی در حدود ۳ تا ۷ کیلوگرم دارد اما قادر است طعمه‌ای چندبرابر وزن خودش را شکار کند. به همین دلیل است که این پرنده را نماد قدرت می‌نامند.

۸. گوریل

گوریل نیز حیوان دیگری است که آن هم نماد قدرت به شمار می‌رود. گفته می‌شود که گوریل قادر است وزنی ۱۰ برابر سنگین تر از وزن خودش یا وزن تقریبا ۲۰۰۰ کیلوگرمی را بلند کند. در صورتیکه گوریل احساس خطر کند و ببیند کسی وارد قلمرو او شده است، می‌تواند به حیوان بسیار خطرناکی تبدیل شود. اندام گوریل از قدرت بسیار زیادی برخوردار است و به همین دلیل این حیوان قادر است در عرض چند ثانیه طعمه‌اش را به هلاکت برساند. بدون شک، گوریل یکی از حیواناتی است که نماد قدرت به شمار می‌رود.

۹. مورچه برگ خوار

حالا نوبت به حیوانی کوچک اندام می‌رسد که نماد قدرت است و آن چیزی نیست مگر مورچه برگ خوار. ممکن است با خودتان فکر کنید که چرا نام این حیوان در فهرست قدرتمندترین حیوانات قرار گرفته است. مورچه برگ خوار قادر است وزنی ۵۰ برابر وزن خودش را بلند کند درست مثل انسانی که سعی می‌کند تا تنها با استفاده از دندان هایش کامیونی را بلند کند. علاوه بر این، مورچه برگ خوار برگ درختان و سایر گیاهان را می‌برد و آنها را مورد پردازش قرار می‌دهد. حقیقت جالب این است که این حیوان هرگز برگ هایی که می‌برد را نمی‌خورد بلکه فقط آنها را می‌جود و تفاله آنها را بیرون می‌دهد.

۱۰. سرگین غلتانک یا سوسک سرگین

وقتی موضوع قدرتمندترین حیوانات دنیا مطرح می‌شود باید سرگین غلتانک یا سوسک سرگین را هم به یاد داشته باشیم. این حشره در مقایسه با سایر حشرات هم وزن خود قوی‌ترین است. ثابت شده است که سوسک سرگین قادر است وزنی ۱۴۱ برابر بیشتر از وزن خود را جابه‌جا کند. به همین دلیل است که نام این حیوان هم در میان قوی‌ترین حیوانات دنیا قرار گرفته است.

در این مقاله با برخی از قوی‌ترین حیوانات این سیاره آشنا شدید. همچنین دانستید که چرا این حیوانات حتی با وجود اندام ظریف و کوچکی که دارند نمادی از قدرت به شمار می‌روند. امیدواریم با خواندن این مقاله متوجه شده باشید که چرا برخی حیوانات نماد قدرت هستند و چرا در تمام فرهنگ‌های دنیا به عنوان موجوداتی قدرتمند شناخته می‌شوند.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – فاطمه یحیی

منبع:dreamingandsleeping

نشانه شناسی حیوانات: ۱۰ حیوان که نماد و نشانه قدرت هستند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا